سعید فرجی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۷۰۰ میلیون ریال از مطالبات سال گذشته باقی مانده است اظهار داشت: همواره پرداخت مطالبات با یکماه تاخیر صورت می گیرد اما امسال برای نخستین بار برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی منتظر تکمیل و ارسال اسناد نشده و بدهی خردادماه واریز شد.

وی اضافه کرد: مطالبات پزشکان تا اردیبهشت ماه ، بیمارستان های بخش خصوصی تا فروردین امسال و پزشکان فعال در آزمایشگاه تا اردیبهشت سال ۹۸ پرداخت یا در حال واریز است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: بخشی از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی و بخش خصوصی باقی مانده بود که با تلاش های صورت گرفته هم اینک ۵۰ درصد مطالبات آماده پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان از پرداخت بدهی معوق پزشکان در آینده نزدیک خبرداد و گفت: بدهی پاراکلینیک ها تا دی سال گذشته، بیمارستان ها خصوصی تا آبان، ۷۰ درصد بدهی آبان و آذر بیمارستان دانشگاهی پرداخت و تا مهر ماه ۱۰۰ درصد پرداخت شده است.

فرجی با بیان اینکه ماهانه ۲۵۰ میلیارد ریال کل هزینه پرداختی این مجموعه است توضیح داد: ۱۹۵ میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به مراکز دولتی و مابقی بخش خصوصی این استان است.

وی از پوشش ۵۷ درصدی جمعیت استان توسط بیمه سلامت خبرداد و گفت: ۶۴۰ هزار تن از روستاییان و ۱۰۶ هزار تن از کارکنان دولت زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی هستند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: برای اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی شهر همدان به عنوان آزمونه انتخاب شد که هم اینک ۳۰ تن از پزشکان طرف قرارداد در این زمینه همکاری دارند.

فرجی اضافه کرد: ۹۰ درصد پزشکان برای نسخه نویسی آموزش دیده‌اند و به صورت موردی این طرح را اجرایی می‌کنند.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.