مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه متوسط مصرف سرانه خانگی استان همدان یک هزار و 855 کیلووات ساعت است، گفت: استان همدان از لحاظ مصرف جزء استان‌های کم مصرف بوده و 85 درصد مردم استان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان و به نقل از  روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان،  محمدمهدی شهیدی اظهار کرد: در حال حاضر 746 هزار مشترک برق در استان همدان وجود دارد و 35 درصد مصرف ما در بخش خانگی، 34 درصد کشاورزی و 11 درصد نیز در بخش صنعتی است.
وی با بیان اینکه تلفات انرژی استان به 10.13 درصد تا پایان سال 97 کاهش یافته است، افزود: پیک بار استان همدان سال گذشته 687 مگاوات بود که به 689 مگاوات تا پایان تیر ماه سالجاری رسیده است که حاکی از مدیریت و کنترل پیک بار در استان دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه تعداد روستاهای برقدار ما یک هزار و 72 روستا است، عنوان کرد: حدود 40 درصد از مشترکین ما در شهرستان همدان هستند.
وی با اشاره به شاخص‌های شرکت خاطرنشان کرد: بحث متوسط سرانه مصرف و کاهش تلفات و زمان خاموشی‌ها از شاخص‌های مهم عملکردی شرکت است که هر ساله بر اساس آنها برنامه‌ریزی و عمل می‌شود.
شهیدی با بیان اینکه متوسط مصرف سرانه خانگی استان همدان یک هزار و 855 کیلووات ساعت است، گفت: استان همدان از لحاظ مصرف جزو استان‌های کم مصرف بوده و 85 درصد مردم استان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.
وی با اشاره به افت ولتاژ در برخی از نقاط خاطرنشان کرد: در راستای رفع این مشکل نیز احداث چند پست پیش‌بینی شده که پست عبدالرحیم یکی از آنها است که بارگیری آن شروع شده و ضعف ولتاژ این منطقه کاملاً رفع می‌شود.
انجام 20 مگاوات توافقنامه با شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش صنعتی افزود: تا کنون 20 مگاوات توافقنامه با شرکت شهرک‌های صنعتی استان در راستای برق‌رسانی به شهرک‌های صنعتی انجام شده و 23 مگاوات نیز در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه شرکت توزیع درآمد هزینه‌ای است، گفت: منابع شرکت از محل فروش انشعاب و انرژی است که سال گذشته از محل فروش انشعاب 34 میلیارد تومان و از محل بند «د»، عوارض و مزایده‌ها 10 میلیارد تومان بوده که برای توسعه و اصلاح شبکه‌های استان هزینه شده است.
شهیدی با بیان اینکه جمع منابع ما طی سال گذشته 118 میلیارد تومان بوده که 152 میلیارد تومان هزینه داشته‌ایم، اظهار داشت: در فروش انشعابات، قیمت هر انشعاب عادی برای مشترکین یک میلیون و 800 هزار تومان است در حالی که هزینه هر انشعاب برای شرکت 3 میلیون و 500 هزار تومان تمام می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش خاموشی‌ها عنوان کرد: استفاده از نیروهای خط گرم برای تعمیرات و ارتقاء تجهیزات در این امر مؤثر بوده و خاموشی‌ها و انرژی توزیع نشده شرکت از سال 95 روند نزولی داشته است و با توجه به افزایش 7 درصدی انرژی فروخته شده شاهد کاهش خاموشی‌ها هستیم.
 توافقنامه 80 مگاواتی برق استان همدان با کشاورزان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به کنترل پیک بار استان در ایام تابستان تصریح کرد: در حال حاضر 80 مگاوات با کشاورزان توافقنامه داریم که اجرایی می‌شود و در کاهش پیک بار استان کمک کرده است.
وی ادامه داد: در زمینه تبدیل کنتورهای آنالوگ به دیجیتال نیز تاکنون 60 درصد کنتورهای برق استان به دیجیتال تبدیل شده و مابقی نیز در دست اقدام است.
شهیدی با اشاره به بحث وصول مطالبات که یک سوم درآمد شرکت است، گفت: سال گذشته وصول مطالبات شرکت 98 درصد بود و طی چهار ماه سال جاری 90 درصد است.
وی با اشاره به شناسایی 13 هزار برق غیرمجاز در سال گذشته ابراز داشت: از این تعداد 5 هزار و 163 مورد تبدیل به مجاز شدند که 4 هزار مورد آن مربوط به شهرستان همدان است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: تأمین برق روستای چشمه بید اسدآباد، بهره‌برداری از نیروگاه 7 مگاواتی بشیک تپه کبودراهنگ و نیروگاه 6مگاواتی chp صنایع سنگ پارس همدان نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
وی در ادامه سرقت و تخریب تجهیزات، تخصیص کامل و متناسب با وجوه دریافتی منابع عوارض برق، تخصیص منابع سرمایه‌ای لازم در راستای تأمین برق متقاضیان و بازسازی تأسیسات فرسوده شبکه‌های موجود، تعدیل قیمت‌های انرژی متناسب با هزینه‌های تمام شده در صنعت برق، پرداخت ما به التفاوت قیمت تکلیفی و تمام شده به شرکت برای جبران زیان انباشته شرکت در سال‌های گذشته برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز را از چالش‌های شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد و خواستار پیگیری و رفع آنها شد.
استان همدان قطب فرهنگی و آماده توسعه است
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تأکید بر ضرورت توجه به زیرساخت‌ها اظهار کرد: باید به زیرساخت‌های روستاهایی که مهاجرت معکوس دارند، توجه شود.
حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به الحاق سه روستای حسن‌آباد، قاسم‌آباد و علی‌آباد به شهر همدان عنوان کرد: این سه روستا در مجموع جمعیتی حدود 40 هزار نفر دارند که با الحاق آنها به شهر باید زیرساخت‌های لازم نیز به تناسب آنها فراهم شود.
وی با بیان اینکه با توجه به گام‌هایی که برداشته شده استان همدان در حال توسعه است،  به خیزشی که در استان برای توسعه ایجاد شده، اشاره کرد و ادامه داد: زمانی برای معرفی استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن تلاش شد که امروز بعد از 15 سال با توجه به ایجاد اتوبان‌ها، راه‌آهن، برگزاری همایش‌های بزرگ و جهانی و ... در سطح استان شاهد اثرات آن هستیم.
حاجی‌بابایی با بیان اینکه امروز دولت یقین پیدا کرده که همدان یک قطب فرهنگی و آماده توسعه است،  عنوان کرد: نقشه‌راه ما مشخص است و این امر در تمام زمینه‌ها و حوزه‌ها از جمله راه‌آهن و بهداشت و درمان اجرایی شده و امروز موفقیت را در آنها لمس می‌کنیم چراکه علوم پزشکی ما یک قطب و محور شده به طوری که نام آن نیز با مصوبه مجلس به علوم پزشکی ابن سینا تغییر یافت.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم همدان را قطب نگه داریم باید نقشه‌راه ما مشخص باشد، افزود: در این راستا تاکنون 46 پروژه اجرایی شده و 41 پروژه ملی نیز مصوب کرده‌ایم که استاندار کمیته‌های آن را مشخص کرده و جلسات مشترک این کمیته‌ها برگزار می‌شود تا این جهش بزرگ در استان شکل گیرد.
حاجی‌بابایی با بیان اینکه اقتصاد ما برای چرخش نیازمند برق است و بالعکس، خاطرنشان کرد: ما باید تعریفی برای آب، برق و گاز داشته باشیم که خطوط آنها را از جایی ببریم که هزاران هکتار زمین را تحت پوشش قرار دهد به ویژه شهرک‌ها و مکان‌های صنعتی را تا اقتصاد و گردشگری استان رونق یابد.
وی با اشاره به اجرای پروژه بیمارستان یک هزار تختخوابی وی آی پی در همدان گفت: مکان‌ این پروژه باید جایی باشد تا بیمارانی که برای مداوا از راه دور به آن مراجعه می‌کنند علاوه بر درمان، محلی برای استراحت و گردشگری خانواده‌های آنان باشد و این نگاهی است که ما باید به پروژه‌ها داشته باشیم.
وی یادآور شد: در زمینه زیرساخت‌ها از قبیل برق، آب و گاز نیز باید اینگونه باشد و این امکانات در منطقه ویژه جهان‌آباد و فناوری که محور هستند، به گونه‌ای فراهم شود که سرمایه‌گذاران بدون هیچ مشکلی ورود کند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید کمیته‌های پژوهشی تشکیل شود و بررسی کنند که شاهرگ‌های اقتصادی استان کجا است تا زیرساخت اقتصاد را در آن مناطق حل کنیم.
وی با بیان اینکه در استان کوچک‌ترین تنشی وجود ندارد و هارمونی ادارات باید شکل بگیرد، گفت: ما باید در کلان‌شهر همدان برنامه‌ریزی کنیم و برای شرکت‌های خدمات‌رسان نقشه‌راه داشته باشیم چراکه در این صورت سرمایه‌گذاران را سریع جذب می‌کنیم.
بادامی، مدیرعامل شرکت شهرکت‌های استان همدان نیز در ادامه با اشاره به تعامل خوب شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در خصوص برق‌رسانی به شهرک‌ها گفت: در این زمینه اجرای احداث پست‌های 230 ‎ در رزن، همدان و... پیش‌بینی شده که نیاز به اعتبار و سرمایه مناسب است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.