مریم بربط روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فقط در رقابت های قهرمانی آسیا مجاز به حضور هستیم و این حق ما نیست که از مسابقات جهانی محروم بمانیم.

وی بیان کرد: چندین بار سهمیه حضور در مسابقات جهانی را کسب کردم اما اجازه حضور در این مسابقات داده نشد چرا که نوع پوشش ما مورد تایید فدراسیون جهانی نیست.

بربط افزود: این محرومیت باعث می‌شود تا جودو بانوان ایران نتواند در مسابقات جهانی و المپیک حضور یابد.

وی افزود: اگر فدراسیون جهانی اجازه حضور دهد، به طور قطع بانوان جودو کشورمان با انگیزه مضاعف مدال های جهانی و حتی المپیک را کسب می کنند.

این بانوی تاریخ ساز در مدال آوری جودو بانوان کشورمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سقف آرزوهای بانوان جودوکار کشورمان کسب مدال طلای آسیا است و امیدوارم زمینه حضور در مسابقات جهانی و المپیک مهیا شود.

بربط با اشاره به رقابت های جودو قهرمانی بانوان آسیا - اقیانوسیه گفت: اولین جودوکار دختر ایرانی هستم که توانستم در فینال مسابقات آسیایی حضور یابم و مدال نقره کسب کنم.

وی افزود: پیش از این در بخش بانوان مدال برنز آسیا را کسب کرده بودم اما این بار، نخستین جودوکاری بودم که به فینال بانوان صعود کردم و از این بابت بسیار خوشحالم.

این بانوی قهرمان جودو همدان اظهار داشت: مدال نقره مسابقات نوجوانان آسیا را نیز در کارنامه دارم و اکنون می‌توانم به مدال طلای این رشته هم برسم.

وی، ژاپن، کره جنوبی و قزاقستان را حریفان اصلی ایران در مسابقات آسیایی عنوان کرد و گفت: در فینال مقابل حریف قزاقستان شکست خوردم و نتوانستم به هدفم که کسب طلای مسابقات بود، دست یابم.

مریم بربط بانوی جودوکار همدانی هفته گذشته با کسب مدال نقره قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه، تاریخ ساز شد.

این بانوی افتخارآفرین وزن منفی ۷۰ کیلوگرم تیم ملی کشورمان با کسب مدال نقره رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹ ، اولین بانوی جودوکار ایرانی است که در رقابت های جوانان به مدال نقره رسید.

بربط در این وزن تاریخ سازی کرد و اولین بانوی فینالیست تاریخ جودوی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا شد.

۷۵۲۰/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.