ظاهر پورمجاهد روز  دوشنبه در هفتمین نشست فصلی معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت سراسر کشور افزود: سال گذشته ۱۱۱ هکتار گلخانه در سطح استان همدان احداث شد که ظرفیت تولید آنها افزون بر ۳۷ هزار تن انواع محصولات سبزی و صیفی است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی از مهمترین ظرفیت های اقتصادی استان است اظهار داشت: بخش کشاورزی در دولت تدبیر و امید با برنامه و تلاش مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به تدوین برنامه راهبردی  این استان خاطرنشان کرد: در سه سال آینده باید ۶۰ هزار شغل ایجاد شود.

پورمجاهد گفت: همچنین در این مدت سالانه  ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی باید انجام شود که جذب سرمایه گذاران در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۸۳ درصد اراضی آبی استان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است ادامه داد: برخی از تجهیزات استفاده شده برای آبیاری تحت فشار در سال‌های گذشته فرسوده شده اما استفاده از تسهیلات برای نوسازی این موارد زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد و در اولویت نیست که در این سیاست باید تجدیدنظر شود.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد در عرصه اقتصادی کشور را زمین‌گیر کرده و مردم را از نظام ،انقلاب و رهبری جدا کند گفت: بخش کشاورزی با تولید محصولات راهبردی می‌تواند در حفظ نظام نقش اساسی ایفا کند.

پورمجاهد با اشاره به اینکه استان همدان در حوزه الگوی کشت اقدامات خوبی انجام داده است اضافه کرد: در حوزه صرفه‌جویی آب و تغییر الگوی کشت نیز باید اقدامات بسیاری انجام شود.

وی با بیان اینکه در حوزه خرید گندم با هماهنگی خوب در استان اقدامات مناسبی انجام گرفته است خاطرنشان کرد: رقم خرید تضمینی گندم در استان قابل قبول است.

۷۵۲۳/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.