نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه آمریکا از شنیدن صدای ملت ایران در دنیا هراس دارد، گفت: نظام جمهوری اسلامی حاضر به مذاکره با آمریکا نیست چرا که طرف مقابل قواعد مذاکره را نمی داند و با اعمال تحریم ها قصد خاموش کردن صدای ملت ایران را دارد تا صدای آنها در دنیا شنیده نشود.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی جمعه 11 مرداد در خطبه های نماز عبادی-سیاسی جمعه شهر همدان، ضمن دعوت به تقوای الهی وعرض تسلیت شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: امامت، ولایت و اصالت غیر از مقام های دنیوی است و تنها خدا می داند چه کسانی ظرفیت امامت را دارند و علم، معرفت و ایمان اولیای الهی با دیگران متفاوت است.

وی با بیان اینکه امام جواد(ع) در سن هشت سالگی به امامت رسیدند و مدت امامت ایشان 17 سال بود، افزود: یکی از وکیلان امام جواد(ع) در همدان ساکن بوده که این امر نشان دهنده این است که مردم همدان از همان ابتدا با ائمه در ارتباط بودند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه استغفار، صدقه زیاد و تواضع و خشوع سه عملی است که انسان را به رضوان الله می رساند، بر لزوم صدقه دادن و توجه به زندگی فقرا در شرایط سخت اقتصادی تأکید و اضافه کرد: دولت آمریکا بعد از مصاحبه های وزیر امور خارجه ایران با رسانه های آمریکایی و مطرح کردن مواضع جمهوری اسلامی در این کشور در اقدامی بدون منطق وزیر امورخارجه ایران را تحریم کرد.

وی با بیان اینکه تحریم ظریف، وزیر امور خارجه بعد از هیتلر در دنیا نمونه ندارد، عنوان کرد: امروزه دنیا مجددا انسان هایی با منطق هیتلر را تجربه می کند و این تحریم محدودیتی در رفت و آمد وزیر امورخارجه ایران به مجمع بین الملل ایجاد نخواهد کرد.

شعبانی موثقی با بیان اینکه آمریکا از یک سو ایران را به مذاکره دعوت کرده و از سوی دیگر وزیر امورخارجه را که متولی مذاکره و دیپلماسی است، تحریم می کند و رفتارهای متناقضی از خود نشان می دهد، تصریح کرد: اقدام اخیر آمریکا در راستای تحریم مجدد وزیر امورخارجه نشان دهنده این است که آمریکا علاوه بر افول قدرت دچار زوال در منطق نیز شده است و رفتارهای بدون منطق، مضحکانه، متوهمانه و کودکانه ای از این دولت سرمی زند.

وی با بیان اینکه دشمن منطق و عقلانیت ندارد، گفت: نظام جمهوری اسلامی حاضر به مذاکره با آمریکا نیست چرا که طرف مقابل قواعد مذاکره را نمی داند و با اعمال تحریم ها قصد خاموش کردن صدای ملت ایران را دارد تا صدای آنها در دنیا شنیده نشود.

شعبانی موثقی با بیان اینکه آمریکا از شنیدن صدای ملت ایران در دنیا هراس دارد، عنوان کرد: اندیشه نظام اسلامی در دنیا برای دشمن خطرناک است و اگر اندیشه سیاسی جمهوری اسلامی در جهان معرفی شود همه مردم طرفدار این نظام خواهند شد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال مذاکره نیست و می خواهد ایران در برابر آنها تسلیم شود، افزود: منظور ترامپ از مذاکره تسلیم ملت ایران در برابر خواسته های آمریکا بوده و ملت ایران تسلیم ناپذیر است و اکنون دشمن این موضوع را فهمیده و سرگردان شده است.

امام جمعه همدان با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه(س) گفت: ازدواج در اسلام باید آسان صورت گیرد و حلال خدا آسان و انجام حرام هزینه داشته باشد چرا که در غیر این صورت اتفاقات بدی در جامعه رخ خواهد داد.

وی با تأکید بر کاهش سختگیری ازدواج از طرف خانواده ها بیان کرد: صدای جوانان باید شنیده شده و نباید راه رسیدن به حلال را بر آنان بست و جامعه اسلامی باید به ازدواج جوانان بیشتر توجه کند همچنین نباید فقط از دولت برای حل مشکل ازدواج انتظار داشت بلکه خانواده ها و خیرین نیز باید برای حل این مشکل ورود کرده و با دولت همکاری کنند.

شعبانی موثقی در پایان با تبریک و روز خبرنگار و تقدیر از زحمات انها در زمینه اطلاع رسانی و پوشش خوب اخبار از خبرنگاران خواست در عرصه عدالت طلبی مطالبه گری داشته باشند و در راستای تحقق این امر در جامعه با مسئولان همکاری کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.