سرهنگ جمشید باقری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پس از قطع برق در منطقه پل پهلوان ها ، کارکنان اداره برق برای رفع مشکل به محل مراجعه و پس از حضور با جسد مردی ۳۰ ساله مواجه شدند و موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی اطلاع رسانی کردند. 

فرمانده انتظامی شهرستان همدان اظهار داشت: تیمی از ماموران در محل حضور یافته و در بررسی ها و تحقیقات اولیه در می یافتند که این مرد بر اثر برق گرفتگی جان باخته است.

سرهنگ باقری ادامه داد: این فرد بدون هر گونه مدارک هویتی بوده و هم اینک پلیس در حال بررسی هویت فرد و علت اصلی مرگ وی است.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان نیز گفت: ۱۷۴ تن در سه ماهه نخست امسال در کشور بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند که سهم همدان از این آمار چهار تن است.

علی احسان صالح بیان کرد: قرار گرفتن ۲ نقطه از بدن در مسیر جریان برق، موجب عبور برق از بدن می شود و با توجه به شدت و مدت عبور جریان برق گرفتگی به وجود می آید. 

وی ادامه داد: برق گرفتگی عواقبی نظیر مرگ ناشی از ایست قلبی، سوختگی داخلی و سوختگی خارجی به همراه دارد. 

مدیرکل پزشکی قانونی همدان اظهار داشت: پس از برق گرفتگی احتمال از کار افتادن کلیه ها و قطع دست ها به دلیل سوختگی داخلی، زیاد است یا به علت پرت شدن و لرزش ناشی از برق گرفتگی، استخوان ها دچار شکستگی می شوند. 

صالح با بیان حالات مختلف عبور جریان برق از بدن گفت: خطرناکترین حالت ورود جریان از یک دست و خروج آن از دست دیگر است که در این هنگام به علت عبور جریان برق از قلب و ریه، احتمال از کار افتادن این اعضا و مرگ انسان زیاد است. 
۷۵۲۶/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.