نهمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی استان همدان که در روزهای 9 و 10 مردادماه برگزار شد، عصر امروز به کار خود پایان داد.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در آئین اختتامیه این جشنواره که در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار شد، با بیان اینکه نظارت و پشتیبانی از هنر تئاتر جزء برنامه‌های مهم این اداره است، گفت: زبان هنر کارآمدترین و موثرترین زبان است و تاثیر هنر و بیان مسائل از این طریق، تاثیر شگرفی بر مخاطب دارد.
احمدرضا احسانی اظهار کرد: هنر نمایش از هنرهای فاخری است که در دنیا به عنوان هنر روشنفکران و متفکران شناخته شده است و هنرمندان این عرصه برای ارائه هنر خود نیاز به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارند تا بتوانند به بهترین شکل پیام خود را منتقل کنند. 
وی به جوانان عرصه هنر توصیه کرد: به دنبال مطالعه، تحقیق، پژوهش و شناخت آسیبها و دردهای جامعه باشند و ارشاد هم تا جایی که در توان داشته باشد، امکانات را برای این قشر مهیا می کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان با تاکید به اهمیت جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: برگزاری این جشنواره نباید مانع از ارائه نمایشهای فاخر و بزرگسال در استان همدان شود چرا که این استان یکی از قطبهای تئاتر کشور است و این مسیر باید ادامه داشته باشد.
در پایان مراسم، پس از اعلام بیانیه هیئت داوران برگزیدگان در بخشهای صحنه خوان، بازیگری زن، بازیگری مرد، کارگردانی و نمایشنامه مورد تقدیر قرار گرفته و جوایزی به آنها اهدا شد.
آراء نهمین جشنواره نمایشنامه خوانی استان همدان توسط  احمد بیگلریان، کیانوش بهروز‌پور، محمد قاسمی اعلام شد.
در بخش صحنه‌خوان بدون در نظر گرفتن اولویت از صحنه‌خوان نمایشهای "به گرگها شلیک کنید" احد شاملو، "جایی برای زندگی"(شهرستان رزن) پروانه عرب، "با صدای چی" (شهرستان ملایر) مینا خانی تقدیر به عمل آمد. 
در بخش بازیگری زن رتبه اول، لوح افتخار و جایزه نقدی به طور مشترک به بازیگران نمایش "آفتاب از میلان طلوع میکند" به ندا هادیان و صالحه اسدی، رتبه دوم لوح افتخار و جایزه نقدی به طور مشترک به بازیگران نمایشهای "کمدی مزخرفات" مانا پور اسد و "واگویه‌های زنانه" مریم والا مقام، رتبه سوم به طور مشترک به بازیگران نمایشهای "فت من" نفیسه صالحی و "شلیک سوم" سولماز عسگری تقدیم شد، همچنین در این بخش از بازیگران نمایشهای "واگویه‌های زنانه" سیده رها کرمانی،"خطوط خاطر" بهناز حاجیلو، "زیر زمین" نعیمه حامیان تقدیر به عمل آمد.
در بخش بازیگری مرد رتبه اول، لوح افتخار و جایزه نقدی به بازیگر نمایش "خطوط خاطر" سیدمهرداد کاووسی حسینی، رتبه دوم، لوح افتخار و جایزه نقدی به طور مشترک به بازیگران نمایشهای "به گرگها شلیک کنید" حامد سالمی و "وارث" امیرحسین فاطمی، رتبه سوم، لوح افتخار و جایزه نقدی به طور مشترک به بازیگران نمایش "کمدی مزخرفات" محسن عیسی‌ئی و حجت بیات تقدیم شد.
در بخش کارگردانی رتبه اول، لوح افتخار و جایزه نقدی به کارگردان نمایش خطوط خاطر سیدمهرداد کاووسی حسینی، رتبه دوم، لوح افتخار و جایزه نقدی به طور مشترک به کارگردان نمایشهای "آفتاب از میلان طلوع میکند" محمود غفاری و "کمدی مزخرفات" بهروز ناصر شریعتی و حجت بیات، رتبه سوم، لوح افتخار و جایزه نقدی به کارگردان نمایش "واگویه‌های زنانه" نساء بخشی اهدا شد.
در بخش نمایشنامه رتبه اول، لوح افتخار و جایزه نقدی به نویسنده نمایش "کمدی مزخرفات" بهروز ناصر شریعتی، رتبه دوم، لوح افتخار، جایزه نقدی به نویسنده نمایش "فت من" محمد موسوی پاکنهاد، رتبه سوم، لوح افتخار، جایزه نقدی به نویسنده نمایش "ملحفه‌ای برای آیدا" روح‌الله صالحی رسید. 
لازم به ذکر است در این بخش، نمایشنامه‌های حسین صفی، محمد قاسمی، آرش عباسی از لیست رقابت خارج شده بودند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.