رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان روز چهارشنبه در نشست ارائه گزارش مشاور طرح زیرساخت فیبر نوری شهر در شورای اسلامی همدان افزود: این سازمان در راستای توسعه شبکه فیبر نوری کلانشهر همدان طرح جامع فیبر نوری را به عنوان یکی از پروژه های زیر ساخت فناوری اطلاعات پیشنهاد کرد.

رضا عسگری افزود: این طرح با موافقت شهردار همدان و مساعدت اعضای شورای اسلامی شهر همدان در بودجه عمرانی سال ۱۳۹۷ شهرداری همدان مصوب شد.

وی ادامه داد: تهیه طرح زیرساخت فیبر نوری شهرداری همدان به منظور توسعه شبکه فیبر نوری به طول ۱۰۵ کیلومتر در سال گذشته و بعد از مطالعات، بررسی ها و انجام تشریفات قانونی به مشاور تهیه طرح  واگذار شد.

عسگری با بیان اینکه مهمترین ظرفیت های استفاده از فیبر نوری سرعت انتقال داده است گفت: موارد دیگر استفاده از  این تکنولوژی در شبکه های تلفن شهری و بین شهری، شبکه های کامپیوتری و اینترنت است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان هدف مهم استفاده از ظرفیت های این شبکه ایجاد شرایط مبتنی بر سرعت انتقال اطلاعات و ارایه خدمات مطلوب به شهروندان و توسعه خدمات الکترونیک است .

وی ادامه داد: طرح فیبرنوری ، زمینه ارتباطی مناسبی را  میان شهرداری مرکزی، مناطق و سازمان های تابعه شهرداری همدان فراهم  می کند تا این مجموعه بتواند خدمات بهتری را در کوتاه ترین زمان و با استفاده از سامانه های نرم افزاری به ساده ترین روش ارایه کند.

عسگری گفت: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان افق فعالیت خود را رسیدن به شهر الکترونیک و دستیابی به شهر هوشمند هدف گذاری کرده است که این امر بدون ایجاد زیر ساخت های لازم، مشارکت شهروندان و تلاش کارکنان مجموعه شهرداری همدان میسر نخواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: توسعه فیبر نوری به عنوان یک ضرورت اساسی در شهر است که تهیه طرح زیرساخت فیبر نوری شهرداری همدان در همین راستا اقدام مناسبی است.

حمید بادامی نجات با تاکید بر اینکه مکان‌یابی تجهیز تمامی نقاط شهر به فیبرنوری از نظر فنی، امری بدیهی است که نمی‌توان سلیقه‌ای عمل کرد ادامه داد: هوشمندسازی شهرها و ایجاد شهرالکترونیک به توسعه زیرساخت فیبرنوری نیاز دارد که باید تمامی شهر به این ابزار فناوری، مجهز شود.

نایب رئیس شورای شهر همدان فیبر نوری را به عنوان اساسی‌ترین نیاز برای شهر هوشمند در همدان دانست و بر ضرورت مطالعات و نیازسنجی فیبر نوری در شهر تأکید کرد و گفت: اجرای این طرح و سرمایه گذاری در آن باید منجر به درآمدزایی پایدار برای شهرداری شود.

۷۵۲۳/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.