کارشناس اداره کل هواشناسی همدان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در چند روز گذشته دمای هوای همدان نسبت به تیر ماه کمی خُنک شده است، به طوری که در یک هفته گذشته، همدان همواره در رده اول تا سوم خُنک ترین شهرهای مرکز استان در سطح کشور جای گرفته است.

محمدحسن باقری‌ شکیب با تاکید بر اینکه شب های همدان خُنک است، افزود: در چند روز آینده با افزایش ۲ تا سه درجه سانتیگراد دمای هوا، هوای همدان کمی گرم می شود.

وی اظهار داشت: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و وزش ملایم باد در ساعت های بعد از ظهر پیش بینی می شود.

باقری‌ شکیب افزود: در روزهای جمعه و شنبه اینده در ساعت های بعد از ظهر بر سرعت وزش باد افزوده می شود.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان گرم‌ترین و بهار با ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان خنک‌ترین شهرهای استان ثبت شده‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای همدان، ۱۲ درجه سانتیگراد و بیشینه دمای این شهر ۳۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

۹۹۰۴/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.