سید سعید شاهرخی روز سه شنبه در ستاد بازآفرینی همدان افزود: کار شهرداری ها فقط ارائه خدمات شهری نیست، اجرای طرح بازآفرینی شهری مشارکت شهرداری ها را می طلبد و یکی از مهمترین اقداماتی است که نشاط را به شهر می آورد.

وی با اشاره به اینکه اهمیت مسکن از دیر باز نقش موثری در زندگی بشر داشته است، اظهار داشت: دولت برای فراهم کردن شرایط مناسب، جهت افزایش آسایش در زندگی مردم، نگاه ویژه ای دارد.

شاهرخی عنوان کرد: طرح باز آفرینی شهری به شدت در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد.

وی ادامه داد: انتظار داریم دستگاه های مرتبط تمام تلاش خود را برای اجرای طرح باز آفرینی شهری به کار گیرند.

استاندار همدان تاکید کرد: در ۹ شهر مرکز شهرستان های استان، طرح جامع باز آفرینی طراحی شده است و مشخص شده در ۱۰ شهرستان چهار هزار و ۵۰۷ هکتار در محدوده باز آفرینی شهری قرار دارند.

وی ادامه داد: دستگاه های دولتی و اجرایی که در محدود طرح بازآفرینی شهری زمین و ساختمان دارند باید هر چه سریع تر اقدامات لازم را برای احیاء بافت های فرسوده اجرا کنند.

شاهرخی اضافه کرد: شوراها و شهرداری ها اگر کمی هوشمندانه اقدام کنند می توانند با حذف هزینه پروانه ساخت در برنامه ای بلند مدت اعتبارات مورد نیاز خود را از طریی دیگر تامین کنند.

وی افزود: موفقیت ما در گرو تلاش، کوشش و درک صحیح از طرح بازآفرینی شهری است و این فرصت مناسب را دولت ایجاد کرده است.

استاندار همدان بیان کرد: اجرای این طرح با مشارکت مردم و انبوه سازان ممکن خواهد بود.

همدان از استان های تاریخی کشور است که بیش از ۵۰ محله در محدوده بافت فرسوده دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان نیز با اشاره به اینکه در توزیع قیر رایانه ای شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر در اولویت هستند گفت: در محله های طرح باز آفرینی شهری استان چهار هزار و ۲۰۰ تن قیر رایانه ای توزیع شد که بیشترین آن به شهرداری مرکز شهرستان ها تخصیص یافته است.

حسن ربانی ارشد افزود: ۹۱۳ پروانه بازآفرینی در محدوده طرح بازآفرینی همدان صادر شده است که ۲۶۰ مورد آن در سال ۱۳۹۸ بوده است.

وی عنوان کرد: ۱۴۰ پروانه ساخت نیز برای واحد های فاقد سند در مناطق بافت فرسوده همدان صادر شده است.

ربانی ارشد با اشاره به اینکه دو نوع تسهیلات به اشخاص عادی و انبوه سازان در مناطق بافت فرسوده واگذار می شود، بیان کرد: به افراد عادی دو فقره تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی با سود ۹ و ۱۸ درصد واگذار می شود.

وی ادامه داد: به انبوه سازان نیز یک فقره تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی با سود ۹ درصد و یک فقره تسهیلات ۶۰۰ میلیون ریالی با سود ۱۸ درصد واگذار می شود.

۹۹۰۴/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.