حمدالله فارسی سه شنبه افزود: دفاتر مشارکت های مردمی بهزیستی در شهرستان ها برای جذب و هدایا و  نذورات مردم در طول سال آمادگی دارند.

وی با بیان اینکه دفاتر مشارکت های مردمی همچنان آمادگی جذب فطریه و کفاره را دارند افزود: مبالغ کمک شده تاکنون به تفکیک مراکز دولتی بهزیستی استان سه میلیارد و و ۷۸۱ میلیون و ۴۱۰ هزار ریال بوده است.

فارسی مبالغ اهدایی به موسسات خیریه و مراکز غیر دولتی زیر نظارت این اداره کل را نیز یک میلیارد و ۳۴۷ میلیون و ۳۳۰ هزار ریال اعلام کرد.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی همدان اظهار داشت: تعداد مددجوی مستمری بگیر در حوزه های زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت جسمی، ذهنی و حسی، فرزندان بهزیستی، اعصاب روانی های مهجور، ترخیصی از مراکز و چند قلو را ۱۷ هزار ۳۴۲  نفر برشمرد.

وی بیان کرد: همچنین ۷۶ هزار ۴۳۹  نفر خدمت گیرنده موردی نیازمند در بهزیستی استان ثبت شده است و علاوه بر استفاده وسیع از اعتبارات دولتی تخصیصی، از کمک های مردمی شامل فطریه و البته نذورات، هدایا وکمک ها در طول سال برای جواب گویی به آنها استفاده می شود.

فارسی با بیان اینکه تعدادی از این قشر گسترده زیر پوشش از نیازمندترین اقشار جامعه هستند اظهار داشت: برخی  دارای مشکلات و معلولیت های متعدد، چند معلولیتی و فقر مشهود هستند و بخش وسیعی از آنها  شرایط استفاده از کمک های مردمی مطابق نیت نیکوکاران گرامی را دارند.

وی از نیکوکاران خواست با مراجعه به واحدهای بهزیستی در طرح های مشارکتی بهزیستی چون حامی، شکرانه سلامت و بیمه فرزندان آسمانی به یاری هموطنان و فرزندان نیازمند بشتابند.

فارسی خاطرنشان کرد: این معاونت یکی از چهار معاونت بهزیستی در استان است و دارای دفاتر پرکار دیگری همچون موسسات خیریه، مراکز غیر دولتی، اشتغال، کارآفرینی و مسکن مددجویی است.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان همدان در مورد طرح طرح شکرانه سلامت نیز گفت: این طرح پیشرو، طرحی است که عموم کارمندان، کارگران و حقوق بگیران سازمان های دولتی و غیر دولتی با اعلام درخواست کتبی به واحد امور مالی سازمان خود مبلغی را معین می‌کنند تا از حقوق آنها  کسر و برای رفع نیاز مددجویان، معلولان و ایتام هزینه شود.

فارسی تاکید کرد: این مبالغ واریزی در بخش‌های مسکن، جهیزیه، تحصیل و اشتغال مددجویان بهزیستی هزینه می‌شود و مردم می‌توانند بصورت کمک‌های نقدی و غیر نقدی در این طرح بهزیستی در زمینه توانمندسازی مددجویان مشارکت کنند.

وی در مورد طرح حامی نیز گفت: طرح حامی طرحی مفید و مورد استقبال در بهزیستی است که با هدف رفع ضروریات اولیه زندگی، درمان، مسکن و تحصیل اجرا می شود و در این طرح فرد حامی با پرداخت مبلغ ماهیانه به حساب مستمری و یا هر حساب دیگری که به نام افراد نیازمند افتتاح می شود در دوره زمانی که حامی تعیین می کند از افراد نیازمند حمایت می کند.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان همدان اضافه کرد: شرکت در این طرح قدمی در جهت کاهش هزینه های زندگی و ارتقا سطح رفاه شهروندان نیازمند تحت حمایت بهزیستی است.

۷۵۲۳/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.