کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی همدان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: کارشناسان این مجموعه وضعیت بوفه فرودگاه را رصد کرده و کارت بهداشت متصدیان این محل و وضعیت بهداشت فردی را بررسی کردند.

علیرضا ظفر میرمحمدی افزود: همچنین سطل زباله ها و پسماندهای موجود در محوطه به طور مرتب رسیدگی می شود تا به موقع این زباله جمع آوری و محوطه پاکسازی شوند.

وی اضافه کرد: منابع آب فرودگاه رصد شده تا در صورت استفاده از آب چاه به موقع کُلُر زنی صورت گیرد در عین حال وضعیت بهداشتی آبخوری ها، وجود لیوان یکبار مصرف و سطل زباله در کنار آبخوری ها کنترل می شود.

کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی همدان بیان کرد: حجاج کردستانی پیش از عزیمت به سرزمین وحی مُحرم شده بنابراین اقدام به گرفتن غسل در حمام موجود در فرودگاه می کنند.

ظفر میرمحمدی ادامه داد: بنابراین وضعیت نظافت و بهداشت این مکان بررسی شده همچنین وجود تهویه مناسب و صابون در دستشویی های فرودگاه کنترل شده است.

وی گند زدایی دستگیره ها و نرده ها به علت افزایش تماس دست با این وسایل و احتمال انتقال بیماری و نظارت بر محل دفن زباله  از دیگر فعالیت های تیم معاونت بهداشتی است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی همدان با بیان اینکه علاوه بر این فعالیت ها جلسه هایی به منظور رعایت مسائل بهداشتی از سوی زائران برگزار می شود، به حجاج توصیه کرد: از مواد غذایی و آب بسته بندی شده استفاده کنند.

ظفر میر محمدی ادامه داد: زائران با توجه به گرمای هوا می طلبد مایعات بیشتری بنوشند با این وجود نباید اقدام به خرید آب کنند بلکه آب های تهیه شده از سوی کاروان را مصرف کنند.

وی با بیان اینکه تیم معاونت بهداشتی تا ۱۰ مرداد در فرودگاه مستقر است ادامه داد: این تیم هنگام بازگشت نیز در فرودگاه حضور می یابد و با  وسواس بیشتری نسبت به بررسی وضعیت زائران اقدام می کند چرا که احتمال انتقال بیماری هنگام بازگشت از حج بیشتر است.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.