شهردار زنگنه با اشاره به وجود بیش از 400 هکتار باغ آلبالو در شهر زنگنه گفت: اصل اقتصاد و درآمدزایی این شهر بر تولید این محصول  باغی استوار بوده و میانگین برداشت آلبالو در هر هکتار از باغات زنگنه حدود 15 تُن است.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، شهاب الدین تقوی دوشنبه 7 مردادماه در تور بازدید خبرنگاران از باغ آلبالوی منوچهر برزگر، باغدار نمونه زنگنه، افزود: علاوه بر آلبالو محصولاتی چون آلو، گیلاس و سیب به میزان کمتر در باغات این منطقه تولید می شود.
وی با اشاره به اینکه از مدت ها قبل در تلاش هستیم تا در بحث توسعه حوزه گردشگری حریم اطراف شهر را ساماندهی کنیم، اظهار کرد: زنگنه به علت دارابودن پتانسیل گردشگری ظرفیت ایجاد هتل را دارد و می طلبد مسئولان در این راستا همکاری بیشتری با ما داشته باشند.
تقوی به فعالیت 100 سوغات سرا در حاشیه جاده و داخل شهر زنگنه اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط با آلبالو، اقتصاد این شهر را دچار تحول می کند و شاه کلید توسعه زنگنه است اما متأسفانه با وجود تلاش و پیگیری های فراوان انجام شده برای جذب سرمایه گذار، هنوز اتفاق خاصی در این زمینه رقم نخورده است.
وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری و ایجاد صنایع تبدیلی در بخش زند به ویژه شهر زنگنه فراهم است و از سرمایه گذاران حمایت می کنیم، اضافه کرد: معرفی توامنمدی ها و ظرفیت بخش زند طی برگزاری دو سری جشنواره آلبالو و پخش زنده آن از رادیو جوان با حضور مسافرانی از سراسر کشور بازخورد خوبی داشت.
شهردار زنگنه در بخش دیگری از سخنانش از افتتاح 3 پروژه مهم عمرانی با اعتبار 2 میلیارد تومان در هفته دولت سالجاری خبر داد و گفت: مهمترین پروژه در دست احداث زنگنه زیرگذر این شهر با اعتبار یک میلیارد تومان است که در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی هدف از اجرای این پروژه را عبور سیلاب شهری، مدریت بحران و تسهیل در عبور و مرور مردم برای رسیدن به باغات کشاورزی عنوان و خاطرنشان کرد: پروژه روکش آسفالت معابر زنگنه با اعتبار 600 میلیون تومان و پروژه جدولگذاری معابر شهر با اعتبار 400 میلیون تومان در هفته دولت با حضور مسئولان به بهره برداری می رسد.
یکی از باغداران نمونه زنگنه نیز با اشاره به اینکه عمده محصول این شهر آلبالوست از مسئولان خواست تا نسبت به ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط در این شهر اقدام کنند تا سود آن نصیب باغداران و کشاورزان شود.
منوچهر برزگر که دارای 6 هکتار باغ میوه در شهر زنگنه است، با بیان اینکه در این منطقه دو نوع آلبالوی بومی و مجاری(پیوندی) کشت می شود، گفت: آلبالوهای بومی بیشتر برای خشک کردن، مربا، شربت و چای آلبالو استفاده شده و دارای خواص پزشکی و درمانی فراوانی هستند اما آلبالوی مجاری که بیشتر برای تازه خوری مورد استفاده قرار می گیرد، درشت و شیرین تر از آلبالوهای بومی است. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.