رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از صرف اعتباری افزون بر یک میلیارد و 888 میلیون تومان در سال گذشته برای توسعه زیرساختهای گردشگری و مرمت بناهای تاریخی و مذهبی این شهرستان خبر داد.   کامران اکبری‌شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: ساخت سرویس بهداشتی در روستای ملحمدره، سنگ فرش و اصلاح معابر اصلی ملحمدره، سنگ فرش ضلع جنوبی آب انبار، سنگ فرش روستای حبشی و مرمت آب انبار صفوی و مرمت کتیبه آقاجان بلاغی از جمله اقدامات انجام شده برای توسعه زیرساخت های گردشگری و مرمت بناهای تاریخی و مذهبی این شهرستان در سال گذشته بوده است.
وی در ادامه با اشاره به آب انبار صفوی اسدآباد به عنوان یکی از جمله مهمترین آثار تاریخی ثبت شده در لیست و فهرست آثار ملی کشور گفت: با اعتباری افزون بر 200 میلیون تومان حریم این اثر تاریخی به طول 350 متر مشابه پیاده‌راه بوعلی همدان کف سازی مسلح می شود که البته در این طرح تردد خودروها به غیر از خودروهای سنگین نیز امکان پذیر خواهد بود.
اکبری شایگان همچنین از فعالیت 40 کارگاه خانگی و صنایع دستی در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین راستا 3 کارگاه بزرگ میناکاری و نقاشی روی سفال نیز در شهر اسدآباد فعال بوده و در حال حاضر محصول هنرمندان صنایع دستی اسدآباد علاوه بر استان های همجوار در بازار استان های تهران، فارس و اصفهان نیز به فروش می رسد.
وی راه اندازی و ایجاد بازارچه دائمی را برای رونق و توسعه صنایع دستی این شهرستان یک ضرورت دانست و تصریح کرد: در تلاشیم تا با راه اندازی و ایجاد یک مرکز فروش، رونق اقتصادی و توسعه را به تولیدات شهرستان دوچندان کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.