رئیس آموزش و پرورش استثنایی همدان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد سلامت بیش از ۱۱ هزار و ۳۶۵ نوآموز تایید شده که پس از انجام معاینات و ثبت در سامانه سنجش به مدارس عادی معرفی شدند.

پروین قربانیان ادامه داد: ۲ هزار ۴۳۵ نوآموز نیز جهت ارزیابی های تخصصی به کارشناسان مربوط معرفی شدند.

وی افزود: پذیرش نوآموزان از ۲۰ خرداد ماه در مدارس ابتدایی استان آغاز شده است که پس از پذیرش به پایگاه‌های سنجش نوآموزان معرفی می‌شوند.

قرانیان با اشاره به اینکه پایگاه‌های سنجش نوآموزان از یکم تیرماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: والدین می‌توانند پس از ارائه مدارک سنجش به مدارس، ثبت نام فرزند خود را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های سنجش تا هشتم شهریور ماه فعال هستند، عنوان کرد: استان همدان ۲۲ پایگاه سنجش دارد که با هدف تشخیص جایگاه دقیق آموزشی دانش آموزان برای استفاده از خدمات آموزشی متناسب با استعدادها و توانمندی‌های آن‌ها تشکیل شده‌اند.

قربانیان اضافه کرد: نوآموزان دختر و پسر در زمینه‌های بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی در پایگاه‌های مستقر در تمامی شهرستان‌های استان مورد ارزیابی قرار می گیرند.

دبیر ستاد سنجش دانش آموزان اداره کل آموزش و پرورش همدان عنوان کرد: ظرفیت پایگاه‌های سنجش محدود است و بر اساس نوبت دهی در هر روز، نو آموزان را پذیرش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ حدود ۱۸ هزار تن برای شرکت در دوره پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفتند، گفت: سال گذشته نزدیک به ۲۹ نوآموز در پایه اول ابتدایی نیز در دوره سنجش شرکت کردند.

قربانیان هدف از اجرای این طرح را کمک به بهبود کیفی سطح آموزش و یادگیری نو آموزان و همچنین سلامت روانی و جسمانی آنان به منظور استفاده در برنامه ریزی آموزشی و بهداشتی متناسب با استعداد کودکان برشمرد.

وی بیان کرد: برای نخستین بار، از امسال طرح سنجش دانش آموزان در شهرستان‌های همدان، ملایر، اسدآباد و بهار از دوره پیش دبستانی اجرا می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی همدان ادامه داد: با اجرای این طرح، کارهای مداخله‌ای برای شناسایی دانش آموزان یک سال زودتر صورت می‌گیرد که می‌تواند نتایج آن مثبت باشد.

در سال تحصیلی گذشته نزدیک به ۲۸۷ هزار دانش آموز در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان تحصیل کردند.

۹۹۰۴/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.