استاندار همدان تولیدکنندگان را مدافعان خط مقدم جنگ اقتصادی موجود دانست و گفت: برای تسهیل در رفع موانع تولید ، کارگروه نظارت در همدان تشکیل می شود.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، سعید شاهرخی شامگاه سه شنبه دوم مرداد در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان همدان، با اشاره به همکاری بسیار بالای دستگاههای اجرایی استان با بخش خصوصی افزود: از تعداد ۱۸ مصوبه تا کنون ۱۴ مورد اجرایی شده و ۴ مورد باقیمانده نیز با تعامل بسیار خوب دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی به زودی محقق می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: تعاونی ها بستر مناسبی برای مشارکت مردم در حوزه اقتصادی و اجتماعی بوده و در بخش اشتغال نیز با ظرفیت های موجود می‌توانند گام موثری در رونق تولید بردارند.
استاندار همدان تعامل و ارتباط بخش تعاون را قابل تحسین دانست و گفت: عضویت جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری مردم همدان در تعاونی ها نیازمند توانمندسازی این بخش از سوی دولت است.
وی با تشویق بانک ها به سمت حمایت از تعاونی ها در شبکه توزیع، خواستار استفاده از ظرفیت های موجود در این بخش شد.
وی با بیان اینکه صندوق توسعه کشاورزی می‌تواند یکی از حمایت کنندگان بخش خصوصی باشد، عنوان کرد: طی روزهای آینده میزان یاری بانک ها به تولیدکنندگانی که با مشکلات مواجه هستند، مشخص شده و استانداری نیز در کنار بانک ها به یاری خواهد آمد. 
شاهرخی بخش صنعت را مدافعان خط مقدم تحریم ها دانست و خاطرنشان کرد: امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی موجود فقط بخش خصوصی توانسته با زدن پل های تولیدی، تحریم را دور زده و با همت و تلاش از شرایط موجود عبور کند.
وی همچنین ادامه داد: اگر بتوانیم با حمایت از بخش خصوصی موانع را برداشته و تسهیل در امور تولیدکنندگان را به ارمغان آوریم، در این جنگ تاثیرگذار بوده و در پیشگاه حق تعالی سربلند خواهیم بود. 
وی حمایت از بخش خصوصی را وظیفه هر مدیر خواند و گفت: اگر مدیری به حمایت از تولید کننده باور ندارد و برای اجزای دستگاه اجرایی خود این را تفهیم نکرده باشد باید از جایگاه خود کناره گیری کند.
استاندار با اشاره به اینکه ستاد تسهیل و شورای گفت و گو به منزله عملیاتی شدن راههای رفع موانع است، عنوان کرد: اگر مدیری حس کند پذیرای جلسه نیست و کمکی نمی تواند بکند عدم مسئولیت پذیری را به معرض نمایش گذاشته و شرایط سخت اقتصادی را درک نکرده است.
وی در پایان از تشکیل کارگروه نظارت بر مصوبات در استان خبر داد و گفت: مدیران باید با شجاعت و حساسیت از ظرفیت های موجود استفاده کرده و در رفع موانع تولید از یکدیگر سابقت بگیرند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.