فرماندار ویژه ملایر با تأکید بر اینکه مدیران باید برای جذب اعتبارات از استان و مرکز تلاش بیشتری داشته باشند، گفت: جمع اعتبارات ملایر در سالجاری، 54 میلیارد و 200 میلیون تومان است که به این شهرستان اختصاص داده شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، قدرت اله ولدی ظهر یکشنبه 30 تیرماه در کمیته برنامه ریزی شهرستان ملایر، افزود: جلسات پیش کمیته برنامه ریزی شهرستان در دو روز متوالی و به صورت فشرده برگزار شد و هماهنگی‌های اولیه صورت گرفت.
وی با بیان اینکه ما از 9 حوزه مختلف در طول سال بودجه دریافت می کنیم، ادامه داد: این رقم اعلامی تنها از حوزه های بودجه استانی، بودجه نفت و گاز، متوازن و 27 صدم درصد است.
ولدی با اشاره به اینکه در بودجه تخصیصی به ملایر در این 4 ردیف طی سالجاری نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم، خاطرنشان کرد: مازاد بر این بودجه هایی نیز از دریف های دیگر در آینده نزدیک به شهرستان ابلاغ شده و بین دستگاه ها توزیع می شود.
وی با اشاره به اینکه مبلغ 54 میلیارد و 200 میلیون تومان، تنها 15 درصد بودجه و اعتبارات است و  85 درصد اعتبارات در اختیار استان و وزارتخانه‌ها در مرکز است، تأکید کرد: مدیران باید از طریق ادارات کل در استان همدان و سازمان های مرکزی متمرکز در تهران پیگیری کرده تا بتوانند اعتبارات بیشتری را از استان و مرکز برای شهرستان کسب کنند.
فرماندار ملایر با اشاره به بارش ها و سیل ابتدای سال، ادامه داد: سهم شهرستان در خسارات وارد شده سیل دیده شده و مدیران دستگاه های مربوطه باید پیگیری أخذ اعتبرات مصوب باشند.
رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان ملایر با بیان اینکه در حوزه های مختلف شهرستان مشکلاتی وجود دارد و اعتبارات از حوزه نفت و گاز برای این موارد نیز دیده شده، گفت: در حوزه شهرداری های شش گانه نیز ارقام مناسبی به ویژه در بحث ساماندهی ورودی شهرها و ساخت و نصب المان ها درنظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: در حوزه راه و شهرسازی طی مکاتباتی که با مدیر کل داشتم اعتبارات خوبی به این بخش تخصیص یافت که باید توسط مدیر مربوطه در ملایر پیگیری شود همچنین 3 میلیارد و 600 میلیون تومان برای احداث و تجهیز دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ملی ملایر و 4 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز به یک سرفصل دیگر در این مرکز آموزش عالی تخصیص یافته که باید پیگیری شود.
ولدی از تخصیص اعتبارات قابل توجه در بحث تغذیه مصنوعی آب های زیرزمینی، تأمین آب شرب شهر ملایر از سد کلان و دشت های خردمند، ینگی کند و دمق خبر داد و اظهار کرد: 2.5 میلیار تومان نیز اعتبار به منظور تکمیل و بهره برداری از استادیوم 5 هزار نفری ملایر تخصیص یافته که باید امسال جذب و هزینه شود.
وی به تخصیص 4 میلیون تن قیر رایگان به عنوان سهمیه شهرستان ملایر در حوزه بنیاد مسکن و تخصیص سهمیه قیر رایگان به شهرداری های کوچک شهرستان اشاره کرد و افزود: در بخش جهادکشاورزی نیز برای رفع مشکل قنوات و زیرسازی کشت گلخانه ای در روستاهای گنبد و حسین آباد اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده که باید در همین راستا هزینه شود.
ولدی از تخصیص بودجه خاصی برای دو شهر سامن و زنگنه که جزء مناطق محروم هستند، خبر داد و افزود: برای تهیه نقشه هوایی شهر جوکار نیز بودجه لازم تخصیص یافت.
وی به لزوم تعمیر و تجهیز سینما فرهنگیان، خانه معلم و اردوگاه فجر که زیر نظر آموزش و پرورش هستند، تأکید و اظهار کرد: بودجه مورد نیاز به این 3 پروژه تخصیص یافته است.
فرماندار ملایر درباره امانتداری و سرعت عمل در اجرای پروژه ها به مدیران دستگاه های اجرایی تأکید کرد و گفت: هزینه کرد پروژه های تعمیراتی باید زیرنظر معاونت عمرانی فرمانداری ملایر باشد همچنین کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان موظف هستید میزان بدهی و مطالبه خود را از دستگاه های خدمات رسان و شهرداری ها مشخص و نسبت به دریافت و پرداخت آن اقدام کنند.
ولدی از برگزاری 2 جشنواره ملی مبل منبت و جشنواره شهر جهانی انگور در ماه های آینده خبر داد و اضافه کرد: در حال برگزاری جلسات مرتبط و پیگیری های میدانی هستیم، با این وجود هنوز اعتباری برای برگزاری این جشن ها تأمین نشده است.
وی با بیان اینکه مدیران باید به موقع بدهی نشریات و اصحاب رسانه را پرداخت کنند، تأکید کرد: مسئولان باید تعامل بیشتری با خبرنگاران و اصحاب رسانه داشته باشند تا اطلاع رسانی درست و به موقع صورت پذیرد.
تلاش مدیران برای ایجاد 60 هزار شغل در سطح استان
دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان ملایر نیز گفت: در بودجه بندی سال جدید به مواردی چون اتمام پروژه های نیمه تمام، پروژه های تأثیرگذار در رونق اقتصادی و توسعه گردشگری، پروژه های منابع آب و... توجه ویژه داشته ایم.
ایرج کریمی خاطرنشان کرد: ابتدای سال بر اساس دستور مدیر ارشد استان یک برنامه راهبردی برای توسعه شهرستان های استان تهیه و تدوین شد و این برنامه، افق کاری و مسیر مدیران اجرایی را برای 3 سال آینده مشخص کرده است.
وی با بیان اینکه 5 هزار میلیارد تومان طی 3 سال آینده قرار است در سطح استان همدان از منابع مختلف هزینه و سرمایه گذاری شود، افزود: مدیران باید در این مدت تعیین شده 60 هزار شغل در سطح استان ایجاد کنند.
کریمی در ادامه با اشاره به اینکه امسال 203 پروژه مختلف در شطح شهرستان ملایر تعریف شده است، ادامه داد: امسال سهمیه تعمیر و تجهیز ساختمان های اداری ملایر، 495 میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه یر اساس حکم مدیر ارشد استان بنده به عنوان ناظر عالی اجرای مفاد سند راهبردی و برنامه 3 ساله توسعه شهرستان ملایر معرفی شده ام، خاطرنشان کرد: هر 2 ماه یک بار با حضور مسئولان جلسات و نظارت ها در فرمانداری ملایر برگزار می شود و مدیران موظف هستند عمکرد خود را در این راستا گزارش دهند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.