معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی همدان از شناسایی 196 کودک اوتیسم در همدان خبر داد.
به گزارش ایسنا،منطقه همدان،فریدالدین حجت‌الاسلامی پنج شنبه 27 تیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز گذشته دومین مرکز روزانه سالمندان در استان همدان افتتاح شد که در حال حاضر ظرفیت این مرکز 50 نفر است اظهار کرد:از دست دادن حافظه شایع ترین مشکل سالمندان همدانی است و بسیاری از این افراد به اسم مجهول الهویه در مراکز شبانه روزی پذیرش می‌شوند در حالیکه خانواده دارند.
وی با بیان اینکه  فرهنگ غنی مردم همدان هنوز به سمت نگهداری از سالمندان در مراکز روزانه نرفته است افزود:تاکید سازمان بر این است که خدمات سالمندان در بستر جامعه ارائه شود و آنها در جمع خانواده نگهداری شوند بنابراین بیشتر خدمات در مراکز روزانه بر پایه آموزش است.
حجت الاسلامی با بیان اینکه تمامی خانواده‌های آسیب پذیر تا ۶۵ درصد ظرفیت اسمی بهزیستی یارانه دریافت می‌کنند اضافه کرد: یارانه بر اساس نوع و درجه مرکز به عنوان کمک هزینه ماهانه حضور افراد در مراکز روزانه و شبانه پرداخت می‌شود که از  445 هزار تومان آغاز شده و تا 520هزار تومان می‌رسد البته در مراکز شبانه این رقم بین  720 تا 770هزار تومان است.
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی همدان با بیان اینکه یک میلیون و  165 هزار تومان هزینه باقی مانده باید توسط خانواده‌ها پرداخت شود و اگر خانواده متمکن باشد باید کل هزینه را خودشان پرداخت کنند عنوان کرد: هزینه خدمات توانبخشی، با توجه به تحریم و گرانی‌های افزایش یافته است اما با این وجود از کیفیت تجهیزات خریداری شده مددجویان کاهش نیافته است.
وی با بیان اینکه سال گذششته 1میلیارد و 800میلیون تومان تجهیزات برای معلولین خریداری شده است گفت: ۶۹۰ کودک ضایعه نخاعی در همدان زندگی می کنند که ماهانه 80هزار تومان برای خرید لوازم بهداشتی هر یک از این افراد پرداخت می‌شود که این مبلغ به صورت 10 ماهه به خانواده ها پرداخت شده است.
حجت الاسلامی با بیان اینکه ۱۹۶ کودک اوتیسم در همدان شناسایی شدند ادامه داد:یارانه تمام مراکز توانبخشی با افزایش 14 درصدی مواجه بوده است و ماهانه یک میلیارد و 370میلیون تومان یارانه به مراکز شبانه و روزانه پرداخت می شود.
جانشین معاون امور اجتماعی بهزیستی همدان نیز با بیان اینکه 2 هزار و 800تماس در سه ماه اول سال جاری و13 هزار و 228 تماس نیز در سال گذشته با مرکز 123 برقرار شده است، گفت: 38کودک کار و خیابانی در سه ماهه اول سال جاری پذیرش و در سال گذشته برنامه عملیاتی شده توسط سازمان ۷۹ نفر بود در حالیکه ۱۵۰ کودک پذیرش شدند.
ناصر شایگان با بیان اینکه 100کودک کار نیز توسط خیرین نهاوندی پوشش داده شدند افزود:تا سال 96 صددرصد کودکان کار پسر بوند اما از سال گذشته تاکنون تعداد دختران کار در استان افزایش یافته است.
وی بیان کرد:سال گذشته ۳۳۳ خانواده متقاضی فرزند خواندگی بودند که ۲۹ مورد تحویل شد و هم اینک آمار خانواده‌های در صف انتظار دریافت فرزند به ۳۵۷ مورد رسیده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.