معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر گفت: با توجه به احتمال وقوع زلزله و سیل در شهرستان باید یک سناریو متناسب با وضعیت شهرستان تدوین و به استان ارسال شود.


به گزارش ایسنا، منطقه همدان، حسین فارسی پنجشنبه 27 تیر ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان ملایر، تصریح کرد: باید در این راستا نقاط ضعف و قوت در شهرستان و روستاها شناسایی شود و روی این نقاط متمرکز شویم و با تقویت نقاط مثبت، ضعف ها را هم برطرف کنیم.


وی با بیان اینکه استان همدان با بلاهای طبیعی مختلف دست‌وپنجه نرم می‌کند که مدیران شهرستان وظیفه ‌دارند خود را برای شرایط بحرانی آماده کنند، ادامه داد: می‌طلبد که در سطح ملایر آمادگی عملیاتی داشته باشیم تا بتوانیم تلفات جانی و مالی را درزمانی که بحران اتفاق می‌افتد به حداقل برسانیم.


فارسی با اشاره به اینکه براساس وظیفه شرعی و اداری باید این آمادگی را پیش از بحران داشته باشیم تا به تأسیسات زیربنایی و مردم کمترین خسارت وارد شود، گفت: اعضای ستاد بحران باید کار کارشناسی و دقیق داشته باشند و نیاز است تا برنامه ‌ریزی درستی را تدوین کنیم تا در زمان احتمالی آمادگی بیشتری داشته باشند.


معاون فرماندار ملایر با اشاره به کارگاه چند روز گذشته مدیریت بحران و بلایای طبیعی در استان که مدیران شهرستان نیز حضور داشتند، افزود: با توجه به احتمال وقوع زلزله و سیل در شهرستان باید یک سناریو متناسب با وضعیت شهرستان تدوین و به استان ارسال شود.


فارسی با تأکید بر اینکه باید تلاش شود تا جایگاه ویژه شهرستان ملایر در این سناریو  حفظ شود و ضمن ارسال کار دقیق و کارشناسی شده امتیاز لازم را نیز در استان کسب کنیم، اظهارکرد: مدیران باید از هم ‌اکنون پیگیر دریافت تجهیزات و وسایل موردنیاز برای شرایط بحرانی همچون، سیل و زلزله از استان و مرکز باشند.


وی با اشاره به بارش برف چند سال گذشته همچنین وقوع سیل و زلزله، یادآور شد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی نقاط ضعف و قوت در روستاها را شناسایی کنند و با کمک بخشداران، روی رفع این نقاط متمرکز شوند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.