فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از دستگیری 4 کلاهبردار برداشت اینترنتی به روش فیشینگ در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی دریافت شکایت یکی از شهروندان ملایری مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی در دو مرحله به مبلغ 69 میلیون ریال از حسابش، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای شهرستان ملایر قرار گرفت.
سرهنگ محمدباقر سلگی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، در تشریح این خبر افزود: با به کارگیری شگردهای تخصصی در فضای مجازی، مشخص شد فرد یا افرادی با روش هایی تبلیغاتی نظیر خرید بازی، همسریابی و طلسم و جادو اقدام به ایجاد درگاه جعلی کرده و با ذخیره سازی اطلاعات سوژه های خود نسبت به خالی کردن وجوه موجود در کارت های بانکی کاربران اقدام می کنند.
وی با اشاره به اینکه افرادی به غیر از متهم اصلی در این عمل مجرمانه با عناوینی از قبیل مال خر، تحویل گیرنده اجناس خریداری شده و تبلیغ کننده نیز دخیل بودند، ادامه داد: در نهایت با تلاش شبانه روزی ماموران، متهم اصلی و 2 همدستش در یکی از استان های غربی با همکاری پلیس فتای استان مذکور دستگیر شدند.
وی در ادامه با اشاره به کشف یک محموله خودروی قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون تومانی با تلاش پلیس ملایر، اظهار کرد: در راستای مبارزه جدی با افراد مخلف امنیت اقتصادی در بازر خودرو که درصدد ترانزیت خودروهای خارجی و قاچاق به داخل کشور بدون کسب مجوز و سیر مراحل قانونی هستند، مأموران مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی با انجام یک سلسله کار اطلاعاتی دقیق و مسنجم از نگهداری تعداد 5 خودروی لوکس خارجی توسط فرد یا افرادی نامعلومی در یک روستای خارج از شهر ملایر، مطلع شدند.
سلگی با بیان اینکه مأموران بلافاصله با هماهنگی دستگاه قضایی در یک عملایت ضربتی از این محل بازرسی کردند، گفت: در این بازرسی 5 دستگاه خودروی قاچاق که در این مکان مخفی شده بود، کشف و ضبط و با تشکیل پرونده یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
فرمانده انتظامی ملایر در بخش دیگری از سخنانش از کشف 8 دستگاه موتورسیکلت و دستگیری 7 نفر سارق و مال خر توسط پلیس ملایر خبر داد و افقزود: به منظور مبارزه با سارقان موتورسیکلت و خریداران اموال مسروقه در مناطق حاشیه شهر، این طرح با محوریت مأمورین کلانتری 12 و با همکاری کلانتری های 11 و 13 به مرحله اجرا درآمد.
سلگی ادامه داد: طی هماهنگی های لازم با دستگاه قضایی با اجرای 5 طرح ضربتی و از پیش تعیین شده در مناطق مختلف شهر، مأموران اعزامی موفق به شناسایی و دستگیری 7 سارق و مال خر اموال مسروقه شدند و با بررسی دقبیق از مخفیگاه این متهمان، تعداد 8 دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف و ضبط شد.
وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط اموال مسروقه دیگری شامل موتور جوش، باطری خودرو، 3 عدد پیک نیک گاز، 3 حلقه لاستیک موتور، ترک بند موتور، زین موتور، 4 عدد کمک جلو موتور، 2 عدد کمک عقب موتور، زنجیر، 25 جام لوله و پایپ مربوط به استعمال موادمخدر صنعتی و .... کشف و ضبط شد.
سلگی تصریح کرد: اجرای طرح ها پاک سازی در مناطق آلوده و جرم خیز با جدیت در دستور کار پلیس ملایر قرار دارد و برای رضایت مردم و تأمین امنیت و آرامش جامعه از همه ظرفیت موجود استفاده می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.