رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان‌ گفت: با اقدامات کارشناسی شده در شرایط بحرانی از هزینه‌های مادی، معنوی و برخی خسارت‌های جبران ناپذیر جلوگیری‌ خواهد شد.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، اکبر اسدی یکشنبه 23 تیرماه در کارگاه آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایا در همدان، عنوان کرد: انسان از زمانی که پا به عرصه خاکی گذاشته همواره در معرض تهدیدات محیطی خود بوده است و با وجود اینکه با عقل، شعور و معرفت خویش پیشرفت علمی زیاد و دستاوردهای ابزاری زیادی داشته، نتوانسته به درستی و به صورت قطعی راه حلی برای پیشگیری از سوانح و کنترل بلایایی که به صورت طبیعی در محیط پیرامونی رخ می‌دهد را به دست بگیرد و از آنها به صورت قطعی جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه اگر بشر نتوانسته به صورت قطعی جلوی این‌‌ بلایا را بگیرد اما موفق شده آن را مدیریت کند، ادامه داد: مدیریت بحران، پیش بینی و پیشگیری از بحران، برخورد و مداخله در بحران و سپس سالم سازی بعد از بحران می باشد.
رئیس جهاددانشگاهی همدان اظهار کرد: در مدیریت بحران باید قبل از ایجاد بحران از خسارت‌های آن پیشگیری شود تا بعد از ورود به بحران بتوانیم آن را مدیریت کنیم؛ به تعبیر دیگر مدیریت بحران یعنی ایجاد ساختار و تدوین مقرراتی که موجب کمک‌رسانی به دولت و سازمان‌های دولتی در‌برخورد با حوادث می‌شود.
وی هدف از برگزاری این برنامه آموزشی را ارتقاء آگاهی در مدیریت بحران در جهت به حداقل رساندن آسیب‌ها و بلایای طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت‌ علمی بحران، هزینه‌های مادی و معنوی را به حداقل خواهد رساند همچنین این گونه مدیریت موجب می‌شود از تصمیمات که بصورت آزمون و خطایی است پرهیز شود و تصمیمات بر مبنای کار کارشناسی شده انجام گیرد.
اسدی در پایان بیان کرد: جهاددانشگاهی نهادی انقلابی و آکادمیک و دانش بنیان است و مأموریت اصلی این نهاد انقلابی ایجاد پلی میان دانشگاه و جامعه است و تمام تلاش این نهاد در راستای هم افزایی و همگرایی با مسئولین استان در جهت ارتقاء سطح فعالیتهای در بخش های مختلف می باشد.
گفتنی است؛ کارگاه یک روزه مدیریت سوانح و بلایا ویژه بیش از 300 نفر از مسئولان و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان همدان در قالب 16 ساعت دوره آموزشی و با حمایت و پشتیبانی معاونت عمرانی استانداری همدان، مدیریت بحران استان و توسط جهاددانشگاهی استان همدان برگزار می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.