رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: شورای شهر به تنهایی قادر به توقف پروژه محدوده نورمهال نیست و همه ارگان های شهر باید با همکاری هم فکری به حال این پروژه کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، کامران گردان پیش ازظهر یکشنبه 23 تیرماه در صحن علنی شورای شهر همدان، اظهار کرد: ادارات راه و شهرسازی، معاونت عمرانی استانداری، کمیته امداد، میراث فرهنگی و ادارات مرتبط برای توقف پروژه یکدست شوند.
وی با انتقاد از عملکرد روابط عمومی شورای شهر درباره ارسال اخبار، درخواست کرد: عدالت لازم در ارسال اخبار شوراها انجام شود و اخبار کمیسیون ها به طور کامل در فضای مجازی و سایت شورا منتشر شود.
گردان درباره رفع مشکلات مبلمان شهری پیاده راه های بوعلی و اکباتان نیز گفت: با وجود درنظرگرفتن بودجه برای رفع نواقص مبلمان شهری پیاده راه بوعلی و اکباتان اما همچنان شهرداری در این زمینه کم کاری کرده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان و منشی این هفته صحن علنی شورا نیز گفت: نخستین بهره‌‌بردار و الگوبرداری برای حفظ آثار تاریخی در شهر باید خود ما باشیم.
رضوان سلماسی اظهار کرد: همدان یک عمارت ثبت ملی(نورمهال) دارد که تحت تأثیر عوامل خارجی قرار می گیرد این در حالیست که باید ارزش آن از حد یک منطقه یا شهر خارج شود.
وی ادامه داد: از روز پنجشنبه-20 تیر- عملیات خاکبرداری نورمهال آغاز شده که با دخالت شهردار و درخواست از پیمانکار تا چند روز پروژه متوقف شده است. شاید به لحاظ قانونی کاری نشود انجام داد اما باید چاره اندیشی کرد.
نرگس نوراله زاده، دیگر عضور شورا نیز بیان کرد: 12 نقطه در شهر وجود دارد که به حاشیه شهر ملحق شدند و با وجود خواست اهالی این مناطق تا کنون نتوانستیم مشکلات آنها را حل کنیم که البته الحاق روستاها به شهر را وزارت کشور تأیید کرده و شهرداری ها موظف به رعایت این قانون هستند.
عسگریان، دیگر عضو شورا نیز درباره تعیین تکلیف محدوده عمارت نورمهال گفت: در بازدیدی که از تهران داشتیم هیچ محدودیتی برای املاک همجوار ابنیه تاریخی ایجاد نشده بود و این در حالیست که در همدان ضوابط میراث فرهنگی را سختگیرانه اجرا می کنیم و مالکان همجوار با میراث تاریخی حق و حقوقی دارند که باید به آنها نیز رسیدگی شود.
وی عنوان کرد: همه در برابر مردم پاسخگو هستند و باید خواست مردم را مطرح کنند و این در حالیست که عدالت اجتماعی در خود شورای شهر نادیده گرفته می شود یا اطلاع رسانی از کارکرد شورا عادلانه انجام نمی شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.