مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان از تعویض 50 درصد شبکه فرسوده آبرسانی در سطح روستاهای تابعه این شهرستان طی سالهای اخیرخبر داد و گفت: اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی به منظور مدیریت مصرف همچنان در دستور کار است.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان، کمال حسنی اظهار کرد: در سه ماهه سال 98 خط پمپاژ و فنس کشی چاه روستای حیران به بهره‌برداری رسید ضمن اینکه اجرای شبکه داخلی و ساخت مخزن روستای باغچه نیز در بازه زمانی مذکور تکمیل شد.
وی در همین زمینه از ساکنان روستای باغچه درخواست کرد: با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده در راستای خدمت‌رسانی هرچه بهتر نسبت به خرید انشعاب آب شرب هرچه سریع تر اقدام کنند.
حسنی در ادامه با بیان اینکه در بازه زمانی سه ماهه اصلاح، بازسازی ولایروبی قنوات روستای تفریجان نیزعملیاتی شد، عنوان کرد: همچنین اجرای خط برق، تجهیز و راه‌اندازی چاه آب شرب روستای نهران نیز در این مدت امکان‌پذیر شد.
وی با اشاره به اینکه در این مدت اصلاح و بازسازی مجتمع سنگستان نیز عملیاتی شده است، بیان کرد: ساخت مخزن 500 مترمکعبی روستای ورفجین نیز در حال انجام است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب محور گردشگری امام‌زاده محسن(ع)، افزود: در حال حاضر 1600 متر از خطوط انتقال اجرایی شده که این رقم معادل 50 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه است. 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضربخشی از کار با معارض مواجه شده است، ادامه روند اجرایی نیازمند اخذ مجوزهای لازم است که در صورت اخذ مجوز انتظار می‌رود تا اوایل پاییز سالجاری فاز اول این پروژه نیز وارد مدار بهره‌برداری شود.
حسنی یادآور شد: با بهره‌برداری از پروژه "شبکه جمع‌آوری فاضلاب محورگردشگری امام‌زاده محسن(ع)" 4 روستای مسیر از شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردار خواهند شد.
مدیرامورآب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان در ادامه به مجموعه اقدامات انجام شده در راستای نوسازی و تعویض شبکه‌های فرسوده آبرسانی اشاره کرد و گفت: سال گذشته 15 درصد از شبکه فرسوده آبرسانی روستاهای تابعه شهرستان همدان تعویض و ترمیم شد
وی بیان کرد: همه ساله بخشی از شبکه فرسوده آبرسانی تعویض و نوسازی می‌شود که برهمین اساس و مطابق اعتبارات ابلاغی در سال‌جاری 10 درصد از شبکه فرسوده شهرستان همدان تعویض خواهد شد.
وی تأکید کرد: مطابق قانون استهلاکات، شبکه آبرسانی با عمر 20 سال فرسوده محسوب می‌شود که باید تعویض و ترمیم شود و بر همین اساس در طول 10 سال گذشته  50 درصد شبکه فرسوده شهرستان همدان تعویض شده و مابقی در دستور کار است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.