معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: سیل گردشگری که به استان همدان روانه شده نشان از آماده بودن زیرساخت‌ها و سمت و سو بخشیدن درست به اعتبارات روستایی بوده است. 
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، محمد امید چهارشنبه 19تیر در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، اظهارکرد: افزایش نرخ مشارکت و کاهش بیکاری خیلی مهم است که استان همدان در این دو فقره توفیقات زیادی کسب کرده است. 
وی افزود: آرزو داشتیم روزی شاهد تک رقمی شدن نرخ بیکاری باشیم و امروز استان همدان را در جایگاه خوبی می‌بینیم.   معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه تأثیرات بخش روستایی همدان پررنگ‌تر از هرجای ایران بوده است، عنوان کرد: استان همدان می‌تواند آینه تمام نمایی از موفقیت‌های خود باشد.
 وی ادامه داد: حتی اگر اعتبارات دولتی و ترجیحی در همدان نباشد این استان با جاذبه‌های گردشگری توانایی زیادی برای جذب سرمایه‌گذاری دارد.
 امید تأکید کرد: در همدان توجه زیادی به بخش سرمایه‌گذاری و گردشگری شده است و همه مردم کشور این استان را به قطب گردشگری می‌شناسند.
 وی عنوان کرد: طرحی داریم که در هر استانی یه شهرستان به عنوان قطب یک محصول خاص باشد و لالجین همیشه نمونه مثال زدنی همه ما در توجیح این طرح است.  وی با بیان اینکه همدان به عنوان قطب صنایع دستی شناخته می‌شود، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور تمام ظرفیت‌های خود را برای آموزش‌های لازم در راستای اجرای این طرح به کار خواهد گرفت.
 این مقام مسئول با بیان اینکه امروز در مهارت ورزی تحول عظیمی ایجاد شده است، ادامه داد: شورای عالی توانمند‌سازی و مهارت‌ورزی در کشور مصوب و نخستین جلسه این شورا برگزار شده است. 
وی عنوان کرد: باید قبول کرد که در کشور نقص مهارت داریم و افراد برای ورود به بازار کار باید مهارت‌های لازم را داشته باشند زیرا نیروی ماهر و توانمند بیکار نمی‌‍شود. 
امید عملکرد نظام جمهوری اسلامی را در روستاها مثبت ارزیابی و بیان کرد: ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور از زیرساخت‌های اصلی توسعه برخوردار هستند ولی با این امکانات روستاها در حال خالی شدن هستند که این تسهیلات کمکی به بازگشت روستاییان خواهد بود.   وی ادامه داد: سال گذشته طرح اشتغال روستایی، سهم اشتغال در روستاها را در سبد اشتغال کشور ۲۵ درصد رشد داده است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.