مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان همدان از اجرایی شدن مرحله اول بازگشایی رقبه شاهزاده حسین(ع)تا قبل از ماه محرم خبرداد.

به گزارش ایسنا،منطقه همدان،حجت الاسلام و المسلمین محمدکاروند سه شنبه 18 تیر در آیین تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تاکید بر اینکه کار خوب و پسندیده را باید فریاد زد اظهار کرد:ساختمان بانک ملی از سال 1336 ساخته شده و قریب به 20 سال در کشاکش پرونده های حقوقی بود که با پیگیری های انجام شده با حضور نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی،استاندار و هیئت امنای شاهزاده حسین،اولین مرحله بازگشایی رقبه برای این امامزاده تا قبل از ماه محرم انجام می شود.

وی با بیان اینکه طی دوماه گذشته 12 جلسه عملیاتی برای موقوفات و بقاع متبرکه همدان با استاندار برگزار شد افزود:با پیگیری های انجام شده در خصوص اراضی متعلق به امامزاده محسن بعد از 17 سال 13 هزار متراز این اراضی به امامزاده برگشت داده شد همچنین جاده امامزاده محسن و بحث های توریستی مربوط به آن انجام شده است.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه مطالبات اداره اوقاف از دستگاه های دولتی توسط کارمندان حقوقی اوقاف در شهرستان های همدان برآورد شده است عنوان کرد:503 میلیارد تومان از طلب موقوفات که نیات آن برای مردم بوده مستند سازی و با مدرک به دستگاه های مربوطه ارائه گردید که تاکنون 247 میلیارد تومان از مقدار بدهی توسط مدیرکل این دستگاه ها پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه در چندماه اخیر پرداختن به مساجد و امامزاده ها با رنگ و بوی جدی تری شروع شده است بیان کرد: در صورت تعرض به زمین های وقفی بدون سند اداره اوقاف و امور خیریه در دفاع از آنها با مشکل جدی روبرو می شد که خوشبختانه طی 4 سال گذشته 12 هزار هکتار از اراضی موقوفات مساجد و بقاع متبرکه  با همکاری اداره کل ثبت اسناد سند دار شده اند.

کاروند احداث زیرگذرامامزاده عبدالله،هتلینگ 100درصدی بیمارستان امام حسین(ع)ملایر،کمک به ساخت اورژانس شهرستان ملایر،خرید ست کامل جراحی مغز و استخوان را از اقدامات دیگر اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان برشمرد و گفت:درمانگاه اعتمادیه که به دلیل بافت میراثی آن تعطیل شده بود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا به 32 روستای موقوفه خدمات رایگان ارائه می دهد.



Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.