سال گذشته در پی فراخوان استخدام پرسنل شهرداری در حوزه پلیس ساختمان بسیاری از افراد در این آزمون شرکت کرده و به امید استخدام تمام مراحل آزمون را پشت سر گذاشته و در نهایت از میان فوج عظیم شرکت کنندگان تنها 40 نفر موفق به قبولی و مصاحبه شدند .
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، از میان این 40 نفر، 11 نفر نیز در دیگر مراحل ارزیابی فاقد صلاحیت شناخته شده و نتوانستند به رویای اشتغال در مجموعه شهرداری دست یابند اما در کمال تعجب این 11 نفر پس از مدتی در اداره کنترل و نظارت شهرداری مشغول به کار شدند و با این حال تنها سوالی که در ذهن شکل می‌گیرد این است که در این مدت چه چیزی باعث شد افراد فاقد صلاحیت که حتی در مرحله ارزیابی آزمون استخدامی قبول نشده بودند؟ چگونه در اداره نظارت و کنترل شهرداری مشغول به فعالیت هستند .
شورا هیچ دخالتی در انتصابات شهرداری نداشته است
رئیس شورای اسلامی شهر همدان امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه شورای شهر هیچ دخالت و یا توصیه‌ای در استخدامات شهرداری نداشته است، گفت: هر فردی که انتخابات این پرسنل را منتصب به شورا بداند با برخورد جدی بنده مواجه می‌شود .
  کامران گردان مطرح کرد: شایعاتی مبنی بر اینکه بنده و یکی دیگر از اعضای  شورای شهر در استخدام این 11 تن در شهرداری دخالت و تأکیدی داشته اند، منتشر شده است که این شایعه باید در منظر عموم ثابت شود .
شهردار باید پاسخگو باشد
وی با تأکید بر اینکه فرآیند فعالیت و استخدام این 11 تن باید مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نداشتن دلیل محکمه پسند یکایک آنها باید از انتصابات خود برکنار شوند، تصریح کرد: استخدام در هر نهاد دولتی نیازمند طی کردن فرآیند قانونی و مراحل اداری است، در غیر این صورت باید در استخدام افراد تجدید نظر شود .
رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: افرادی که در شهرداری مشغول به کار هستند باید طبق روال قانونی خود استخدام شوند و قرارداد امضا کنند چرا که شرایط باید برای همه مساوی باشد .
سیدمسعود عسگریان اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از جوانان بیکار و جویای شغل هستند بنابراین شرایط باید برای همه افراد یکسان باشد و از امتیاز خاصی برخورد نباشد و هیچ فردی حق جابجایی و یا انتصاب غیرمنطقی ندارد.
به اعضای شورا مشکوکم
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز اذعان کرد: با توجه به انتشار شایعاتی مبنی بر دخیل بودن اعضای شورا در این انتصابات این موضوع باید شفاف سازی شود چرا که به اعضای شورا مشکوکم .
حسین قره‌باغی اظهار کرد: هنگامی که این شایعه منتشر شده، هر یک از افراد از قبول کردن این موضوع سرباز می‌زنند و در نهایت باید مشخص شود که چه کسی این حرف را زده است .
برون سپاری در راه پرسنل شهرداری
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه هیچ یک از پرسنل شهرداری شایعه‌ای مبنی بر دخیل بودن شورا را منتشر نکرده است، گفت: قصد داریم یک فرآیند برون سپاری در عوامل شهرداری داشته باشیم .
مرتضی حضرت زاده با بیان اینکه شورا به هیچ عنوان در موضوع انتخابات شهرداری ورود پیدا نکرده و دخالتی نداشته است، یادآور شد: به کار گرفتن 11 تن به علت کمبود نیروی شهرداری بوده است به همین علت ما آنها را در اداره کنترل و نظارت استخدام کردیم اما به زودی یک فرآیند برون سپاری نیز انجام می‌شود .
نماینده شهرداری در صحن علنی شورا در پایان بیان کرد: در هر مرحله و زمان آمادگی داریم که پاسخگوی شبهات شورا و انتقادات آنها باشیم .
گزارش از: مینا رضایی‌نصیر، خبرنگار ایسنا، منطقه همدان
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.