نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه امروزه در معرض هجمه‌های فرهنگی هستیم، گفت: معرفی شخصیت‌های دینی و انقلابی راه مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی یکشنبه 16 تیر در شورای برگزاری کنگره ملی عارف ربانی حضرت آیت‌الله شیخ محمدهادی تالهی همدانی، اظهار کرد: باید شخصیت‌هایی را به مردم معرفی کنیم که اثرات اجتماعی داشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه شخصیت‌های تکامل آفرین به مردم به ویژه جوانان معرفی شوند، افزود: در شهرمان شخصیت‌های بزرگ دیگری در حوزه دانشگاهی داریم که می‌توان به مردم معرفی کرد و سبب ترویج فرهنگ اسلامی شد.
شعبانی موثقی با بیان اینکه باید در الگوسازی و معرفی شخصیت‌ها دقت بسیاری به خرج دهیم، تصریح کرد: معرفی برخی الگوها نه تنها مانع رشد فرهنگی کشور بوده بلکه سبب ایجاد حرکت‌های منفی نیز می‌شود برهمین اساس شخصیت‌هایی مانند بوعلی سینا، عین القضات و باباطاهر از الگوهایی هستند که می‌توانیم جوانان را به سمت آنان سوق دهیم.
امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی قرار است به سمت و سوی تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم که این هدف با الگوسازی‌های درست در جامعه محقق می‌شود.
وی به برگزاری کنگره آیت الله تالهی در همدان اشاره کرد و گفت: این بزرگوار دارای شخصیت برجسته‌ای بوده، بسیار اهل علم و عرفان بود و به فکر پیشرفت مردم و انقلاب بوده است.
شعبانی موثقی عنوان کرد: باید کنگره‌ای در شأن مقام معنوی آیت الله تالهی برگزار شود که جنبه‌های مختلف شخصیتی ایشان را بیان کنند چرا که شخصیت‌هایی مانند آیت الله تالهی اسوه حسنه هستند.
وی درپایان یادآور شد: مردم فکر می‌کنند عارف کسی است که عزلت نشینی کند و کاری با سیاست نداشته باشد اما در طول تاریخ علمایی داشتیم که ثابت کردند می‌توان هم عارف و هم انقلابی بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.