به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین همدان ؛ توکل حیدری، که در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب همدان سخن می گفت با قدردانی از تلاش‌های کامران حمزه در دادستانی همدان، خاطرنشان کرد: آقای حمزه دادستان پیشین همدان در بحث احیای حقوق عامه و مبارزه با جرم و فساد وقت بسیاری را صرف کردند.

وی افزود: ایشان برای عمل به وظیفه خود، تمام وقت تلاش کردند و با دستورهای جهادی و حضور در صحنه با کمک ضابطین قضایی توانستند در عرصه مبارزه با اراذل و اوباش و فساد برخی دستگاه های اداری، اقدامات خوبی را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری همدان پرداختن به موضوع حقوق عامه راه از وظایف مهم دادستانی دانست و گفت: علاوه بر لزوم توجه به این موضوع مهم که در معرض خطر و آسیب است باید به حل مشکلات دادسراها نیز توجه کنیم چرا که تعداد پرونده‌های ورودی به این حوزه، بیش از حد و توان مجموعه است.

وی با اشاره به اینکه هر دادیار یا بازپرس در استان همدان، باید 180 پرونده را مورد بررسی قرار ‌دهد، افزود: این حجم بالا از پرونده‌ها برای یک دادیار سبب شده روند رسیدگی به آنها افزایش یافته و نارضایتی مردم بیشتر شود، بنابراین امیدواریم دولت به قوه قضاییه اجازه جذب کارمند و قضات را بدهد تا بتوانیم این مشکل را هر چه سریعتر برطرف کنیم.

حیدری، حجم بالای کار در دادسراها را سبب خستگی و فرسودگی همکارانش دانست و گفت: باید تلاش کنیم در بحث قضازدایی نیز اقدامات خوبی انجام دهیم یعنی پرونده‌هایی که ماهیت قضایی ندارند را به هیئت‌های حل اختلاف سپرده و وقت بیشتری برای پرونده‌های قضایی بگذاریم.

رئیس کل دادگستری استان درباره دادستان جدید همدان نیز گفت: آقای خانجانی سابقه مدیریت در قالب معاونت‌های دادستانی و دیگر عرصه‌ها را تجربه کرده و در مناصب مختلف فعال بودند، امیدواریم با توانمندی‌ که از ایشان سراغ داریم بتوانند از عهده این مسئولیت مهم برآیند.


حسن خانجانی دادستان جدید همدان نیز در این مراسم، اولویت اصلی دستگاه قضائی را حمایت از برنامه‌های اقتصادی دولت به ویژه در سال رونق تولید دانست و گفت: در مرحله اجرای برنامه‌های اقتصادی اگر مشکلی وجود داشته باشد، مجموعه قضائی در خدمت است تا رونق تولید محقق و بخشی از مشکلات مردم حل شود.

وی ادامه داد: تکالیف دادستانی مشخص است با این وجود هر جا قانون گذار با مشکلی مواجه شده آن وظیفه را نیز به دادستان محول کرده است.

دادستان همدان افزود: حفظ حقوق عامه و عمومی، پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی، ریاست و نظارت بر ضابطان و طبق آئین دادسری جدید نظارت بر دادسرای شهرستان‌ها و مقامات قضائی بر عهده دادستان مرکز استان است.

خانجانی، یکی از مشکلات اساسی در مرکز استان را مشکل انباشت پرونده در همه شعب دادیاری و بازپرسی دانست و خاطرنشان کرد: که امیدواریم با کمک و مساعدت همکاران قضائی در دادگاه بدوی و تجدید نظر، این میزان پرونده کاهش یابد.

وی یادآور شد: باید با بهره گیری از فرصت زمانی فصل تابستان و طولانی بودن روز در این ایام، حجم پرونده‌ها را به تعداد قابل قبول برسانیم و از این پس نیز با مدیریت کارشناسی از انباشت آنها جلوگیری کنیم.

خانجانی تاکید کرد: با وجود تاکید بر رسیدگی سریع به پرونده‌ها نباید دقت را کاهش داد چراکه کار قضائی حساس بوده و با حقوق فردی و اجتماعی مردم سر و کار دارد اما دقت نباید همراه با وسواس نامعلوم و نامفهوم باشد.

دادستان همدان گفت: ارتباط با سایر ادارات در حوزه عمومی، مورد نظر است و بنا داریم با تعامل در خدمت مردم باشیم چرا که بنای دادستانی تقابل نیست هر چند این تعامل، برخورد نکردن با کارمندان متخلف نیست.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1207009
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.