دادستان رزن گفت: از ۲۷۷ نفر کل زندانیان شهرستان رزن ۲۵۰ نفر زندانی مربوط به خرید وفروش مواد مخدر است.

به گزارش ایلنا، علی محمدی  در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر که  مواد مخدر رتبه نخست جرائم در شهرستان رزن را دارد، گفت در یک سال گذشته ۸۴ کیلو و ۸۸۱ گرم تریاک ،۱۱۲ کیلو و۶۴۵ گرم کراس وگل  و۴۴۱ گرم شیشه وهرویین کشف شده است.

وی عنوان کرد: در یک سال قضایی ۵ هزار و۷۸۲ فقره پرونده ورودی در شهرستان وجود داشت که ۵ هزار و۹۱۳ فقره پرونده مختومه اعلام شده است.

دادستان  اظهار کرد: رزن در حوزه قضایی در بین شهرستانهای همدان کمترین جرم را دارد که این مهم را مرهون فرهنگ ،تمدن وتدین شهروندان دانست.

وی به عناوین  جرائم قضایی در شهرستان رزن  پرداخت و عنوان کرد: مواد مخدر با ۷۴۴ فقره پرونده در راس جرائم ،ضرب وجرح  با ۲۶۹ ،توهین ۱۹۵،تهدید۱۵۷،تخریب ۱۲۹ و ترک انفاق با ۸۳ فقره پرونده به ترتیب جرائم موجود در شهرستان است.

علی محمدی  با بیان اینکه زندانی سیاسی  ومهریه در شهرستان وجود ندارد، گفت: ۲۵۰ نفر محکومیت مواد مخدر، ۲ نفر قتل،۸ نفر آدم ربایی،و۱۷ نفر جرائم دیگر را مرتکب شده اند.

دادستان رزن  متوسط زمان رسیدگی به پرونده هارا ۷۱روز بیان کرد و افزود: در شعبه بازپرسی ۱۰۶ روز متوسط زمان رسیدگی به پرونده هاست.

علی محمدی به بازرسی از واحدهای صنفی غذایی پرداخت اظهار داشت: ۳۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی غذایی انجام شده است که ۴ هزار و۲۰۰ کیلو گرم گوشت فاسد کشف و ضبط شده است.

وی در ادامه به کشف نیم تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از سوپرمارکت های  سطح شهر اشاره کرد و افزود: ۶ واحد صنفی قهوه خانه بدلیل عدم رعایت بهداشت و ارایه قلیان پلمپ شد.

داستان رزن به انسداد ۴۳ حلقه چاه غیر مجاز و پلمپ ۵ واحد صنفی بعلت تخلفات بهداشتی اشاره کرد.

رییس دادگستری رزن نیز از راه اندازی مجدد دادگاه سردرود در طی  ۱۰ روز آینده خبر داد.

اصغر خدابنده لو با بیان این خبر گفت با  سفر ریاست قوه قضائیه دادگاه دمق در سال ۸۹ افتتاح شده بود که به صورت استیجاری شروع بکار کرده بود  که با گذشته زمان این محیط با پارامترهای اولیه فاصله پیدا کردو محیط نامناسبی برا دادگاه شد که با دستور دادگستری استان موقت جمع آوری شده بود که با آماده سازی فضای مناسب در دمق طی چند روز آینده مجدد شروع بکار خواهد کرد.

خدابنده لو با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳ هزار و۱۱۰ پرونده ورودی به دادگاه  وجود داشت گفت: ۱۳ هزار و۳۶۵ پرونده مختومه اعلام شدکه ۲۵۵ پرونده از موجودی پرونده ها کسر شده است.

وی در ادامه  عنوان کرد: در سه ماه نخست سالجاری ۲ هزار و ۶۹۵ پرونده بصورت ورودی و۲هزار و۸۰۶ پرونده مختومه واز سیستم دستگاه قضایی خارج شده است.

رییس دادگستری رزن به فعال کردن بنیان صیانت از خانواده تاکید کرد و گفت: با فعال کردن این مهم شاهد کاهش چشم گیر پرونده های ورودی در حوزه خانواده خواهیم بود.

خدا بنده لو به فعال شدن ثبت الکترونیکی پرونده ها حوزه قضایی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ ثبت پرونده ها الکترونیکی از ۵۱ درصد به ۷۸ درصد رسیده است.

رییس دادگستری رزن نسبت به دور نمای قضایی نسبت به کاهش پرونده های ورودی تاکید کرد واظهار داشت: با استفاده از پتانسیل های خارج از دادگستری از جمله شورای حل اختلاف،ارجاع پرونده های خانواده به مشاوران خانواده،این مهم محقق خواهد شد.

خدابنده لو  به  ارائه خدمات مشاوره  حقوقی که بمناسبت هفته قوه قضائیه انجام شده اشاره کرد و اظهار کرد: دستگاه قضایی یک دستگاه خدمات رسان است که در رکاب مردم قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.