سید مصطفی هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ارتقای کیفیت آب، جلوگیری از آلودگی و سالم سازی آب از اولویت های آبفار و علوم پزشکی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان اضافه کرد: در استان همدان 600 دستگاه کلر زن و گند زدایی وجود دارد که به صورت مایع و گاز هستند.
هاشمی ادامه داد: برای اینکه کیفیت آب بهتر بتواند بررسی شود عملیات گند زدایی بر عهده آب و فاضلاب روستایی و پایش و آزمایش بر عهده علوم پزشکی است.
وی گفت: آب و فاضلاب روستایی دارای هشت آزمایشگاه مجهز بوده که نمونه گیری میکروبی، فیزیک و شیمیایی انجام می دهند و هر ساله بیش از پنج هزار مورد نمونه گیری و آزمایش صورت می گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان یادآوری کرد: سال گذشته تفاهم نامه همکاری بین این شرکت و دانشگاه علوم پزشکی منعقد شد که بر اساس آن دانشگاه علوم پزشکی باید کیفیت آب های زیر زمینی استان را پایش کند.
هاشمی ادامه داد: نمونه گیری در 2 فصل خشک و تر صورت می گیرد که نمونه گیری خشک سال گذشته انجام شده و مراحل پایانی نمونه گیری تر در حال انجام است.
وی بیان کرد: استان همدان با یک هزار و 71 روستا دارای 60 مجتمع آبرسانی است که هر یک از مجتمع ها بین سه تا 20 روستا را پوشش داده و کار گند زدایی به صورت یکجا از این محل صورت می گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان اظهار داشت: کار گند زدایی در مناطقی که زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی نیستند توسط دهیاران و شوراهای محلی صورت می گیرد.
هاشمی افزود: دهیاران و شوراها در زمینه گند زدایی، کنترل و پایش کم کاری کرده و همکاری خوبی ندارند و عمده بیماریهای ناشی از آب از این ناحیه است.
وی یادآوری کرد: بیماری های حاصل از نوشیدن آب به علت گند زدایی و نظارت خوب مسئولان چند سالی به صفر رسیده بود با این وجود نگران هستیم و باید کنترل دقیق صورت گیرد.
85 درصد جمعیت همدان زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی هستند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.