حسن ظفری روز پنجشنبه در جلسه بررسی آسیب های سیلاب در استان همدان افزود: 29 هزار و 137 میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل زدگان کشور مصوب شد که 2 هزار و 100 میلیارد ریال آن در اختیار استان همدان قرار می گیرد و با رعایت مسائل اداری به حساب افراد خسارت دیده واریز می شود.
وی با اشاره به اینکه این میزان اعتبار برای استان، شامل 9 درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده کشور است، اظهار داشت: گزارش آسیب های سیل در زمان مقرر در اختیار مسئولان استان و وزارت کشور قرار داده شد و بر اساس آن این اعتبارات تعیین شده است.
ظفری با اشاره به اینکه در کنار کمک های بلاعوض تسهیلات کم بهره نیز در اختیار خسارت دیدگان قرار داده می شود، ادامه داد: در بخش کمک های بلاعوض، به ازای هر واحد شهری تخریب شده 120 میلیون ریال، هر واحد روستایی 100 میلیون ریال و واحد های آسیب دیده 50 میلیون ریال پرداخت می شود.
وی ادامه داد: به خانواده های روستایی که در چادر و یا مکان های موقتی اسکان داده شدند نیز 60 میلیون ریال و خانواده های شهری 120 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد برای بازسازی واحد های آسیب دیده در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در مرحله نخست 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بازسازی کل واحدهای آسیب دیده کشور تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: به منظور بازسازی واحدهای شهری 500 میلیون ریال، واحدهای روستایی 400 میلیون ریال و تسهیلات ترمیم واحدهای شهری و روستایی 150 میلیون ریال، با ضمانت زنجیره ای، از سوی بانک های عامل تعیین شده است.
ظفری تاکید کرد: در استان همدان هفت هزار و 794 واحد روستایی آسیب دید که پس از لرستان، بیشترین خسارت به واحد های روستایی در این استان رخ داد.
وی ادامه داد: پس از لرستان، همدان از لحاظ کمی در بخش ساخت، تعمیر و نگه داری دچار آسیب شده است که با توجه به این آسیب ها اعتبارات تعیین شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با اشاره به اینکه شدت بارش در زمان کوتاه، در همدان بیشتر از لرستان بود، اضافه کرد: همدان نسبت به خوزستان بافت قدیمی بیشتری دارد و شدت بارش باعث تخریب واحد های مسکونی فرسوده شهری و روستایی در این استان شد.
وی افزود: در خوزستان حدود هزار و 500 واحد، و در همدان هشت هزار و 750 واحد شهری و روستایی نیاز به بازسازی دارند.
ظفری اظهار داشت: در بخش اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای نیز 800 میلیارد ریال به استان همدان اختصاص یافت که پس از لرستان و خوزستان جایگاه سوم را دارد.
وی عنوان کرد: تا امروز بیش از 210 میلیارد ریال تسهیلات در قالب یک هزار و 800 فقره سهمیه به استان همدان ابلاغ شده است که شامل 700 فقره تسهیلات تعمیری، 500 فقره تسهیلات معیشتی و 600 فقره کمک بلاعوض می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: تا کنون سه هزار 678 فقره پرونده برای ساخت و تعمیر واحد های شهری و روستایی تشکیل داده شده است.
وی تاکید کرد: در مجموع 16 هزار و 757 پرونده باید تشکیل شود تا در زمانی کوتاه، عملیات بازسازی و تعمیر واحد های آسیب دیده استان آغاز شود.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.