فائزه ساداتی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 350 واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان همدان با 10 تا 40 درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند که رساندن این واحدها به ظرفیت اسمی مهمترین راه برای ایجاد اشتغال و تولید است.
وی اضافه کرد: بر اساس سند اشتغال تدوین شده 6 هزار و 211 شغل در سال جاری باید در همدان ایجاد شود که صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ترتیب بیشترین شغل را باید ایجاد کنند.
معاون فرماندار همدان تکمیل ظرفیت صنایع فعال را کم هزینه ترین راه برای توسعه اشتغال ذکر کرد و افزود: زیرساخت های لازم در این واحدها موجود است و با اندکی حمایت و پشتیبانی می توان به رونق تولید این صنایع کمک کرد.
ساداتی خاطرنشان کرد: دولت با همکاری بانکها سرمایه در گردش مورد نیاز برای تامین مواد اولیه و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات را در اختیار این صنایع قرار داده و زمینه را برای جذب نیروهای انسانی بیشتر فراهم می کند.
وی به دیگر راهکارهای تحقق سند اشتغال اشاره کرد و گفت: بازگشت واحدهای راکد و تعطیل، بازپس گیری صنایع در تملک بانک، راه اندازی واحدهای بالای 90 درصد پیشرفت، خرید محصولات کشاورزی، توسعه پرورش دام سبک و کشت های گلخانه ای و همچنین تکمیل زیرساختهای گردشگری افزون بر رونق تولید منجر به ایجاد شغلهای جدید می شود.
معاون فرماندار همدان یادآوری کرد: سهم دستگاه های اجرایی در برش شهرستانی سند اشتغال ابلاغ شده و برای عمل به تعهداتشان طبق برنامه ریزی صورت گرفته باید تلاش کنند.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.