مصطفی آزادبخت روز چهارشنبه در نشست اعضای کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی همدان با بیان اینکه سلامت مردم باید در اولویت باشد از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا خواست همانند بسیج ملی فشار خون در تمامی حوزه ها فعال شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان افزود: فرمانداران بسیج ملی فشار خون را جدی بگیرد چراکه افراد زیادی به خاطر فشار خون جان خود را از دست داده اند؛ در حالیکه با فعالیت های پیشگیرانه می توانستند از مرگ جلوگیری کنند.
آزادبخت با تاکید بر نظارت، بازرسی و جدیت در برخورد با اماکن متخلف از پلمب واحدهای معروف توسط معاونت بهداشتی تقدیر کرد و خواستار برخورد با واحدهای صنفی متخلف برای حفظ سلامت مردم شد.
وی از رسانه خواست در زمینه بسیج ملی فشار خون و حوزه سلامت با علوم پزشکی ابن سینا همدان همکاری کنند تا بستر برای همراهی مردم نیز مهیا شود.
معاون استاندار همدان درباره تبلیغات درون شهری اظهار داشت: همه اقلام غذایی و بهداشتی مورد مصرف مردم باید با تایید کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی تبلیغ شود.
آزادبخت یادآوری کرد: مشکل پمپ بنزین چهار راه پژوهش از سال 92 مطرح شده اما تاکنون معطل مانده است چرا که در برخی مقاطع افراد قانون را دور زدند.
وی اضافه کرد: هر چند از سال 96 این موضوع با جدیت پیگیری شد اما باید به زودی این پمپ بنزین پلمب و تعطیل شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: کلینیک ویژه امید به تازگی توسط استاندار همدان بهره برداری شد و هم اینک به جز ملایر تمامی شهرستان ها دارای کلینیک ویزه تخصصی هستند.
سید حبیب الله موسوی بهار افزود: میانگین سن افراد به 80 سال افزایش یافته است اما عوامل محیطی می تواند در افزایش و کاهش طول عمر موثر واقع شود.
وی یادآوری کرد: امید به زندگی از 55 سال در سال 57 به 76 سال در سال 97 رسیده است و در چشم انداز سند توسعه درصدد افزایش امید به زندگی هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان بیماری های غیر واگیر همچون بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون، حوادث ترافیکی و سرطان را عامل مرگ و میر انسان دانست.
موسوی بهار اضافه کرد: حوادث ترافیکی منجر به این می شود که سالهای زیادی از عمر انسان به راحتی و به خاطر سهل انگاری از دست برود.
وی درباره فشار خون بالا گفت: برای پیشگیری از این بیماری، آموزش روش و سبک زندگی صحیح در دستور کار علوم پزشکی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از شهرداری خواست برای افزایش تحرک بدنی، همانند دیگر کشورها مسیری را برای دوچرخه سواری و ایستگاه هایی برای تحویل دوچرخه به شهروندان اختصاص دهد.
موسوی بهار تاکید کرد: علوم پزشکی برای انجام طرح بسیج ملی فشار خون از کسی پول دریافت نکرده و به در خانه ها نیز مراجعه نمی کند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.