اجسان صباغ روز یکشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان گفت: اصلاح و مهندسی معابر برای همه شهروندان بویژه سالمندان، مدیریت زیرساخت‌ های حمل و نقل، تردد ایمن شهروندان، استفاده از حمل و نقل پاک، مدیریت بهره ‌برداری، نگهداشت مرکز کنترل ترافیک شهر و دوربین‌های شهر از وظایف ایجاد سازمان مدیریت و مهندسی حمل و نقل شهرداری است.
وی بیان کرد: همچنین مدیریت، تهیه و نصب علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوهای هدایت مسیر و اماکن تاریخی و مذهبی، انجام مطالعات در حوزه‌های حمل و نقل و هوشمندسازی بار ترافیکی، مدیریت توقفگاه‌های حاشیه‌ای و پارکینگ‌های شهر و اطلاع‌رسانی به‌موقع و مستمر وضع ترافیکی شهر از وظایف این سازمان بوده و هدف نهایی کنترل و کاهش ترافیک شهری است.
صباغ اضافه کرد: تاثیر استقلال سازمان مدیریت و مهندسی حمل و نقل شهرداری در امور اجرایی مدیریت شهری در این حوزه است که می تواند در ایمنی تردد کالا و مسافران سهم شایانی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین کاهش تصادفات فوتی و ایمنی در معابر شهری را از دیگر مزیت های استقلال این سازمان است تا شهری امن و بدون حادثه داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان حمل، نقل و ترافیک شهرداری همدان اظهار داشت: امروزه شهر همدان رتبه نخست کاهش تصادفات درون شهری در کشور را دارد و با ایجاد سازمان مهندسی شبکه حمل و نقل، ایمنی را افزایش خواهیم داد.
وی شمار فوتی های درون شهری همدان در سال گذشته را 35 تن برشمرد و گفت: راهکارهای فنی و اجرایی سازمان حمل، نقل و ترافیک شهرداری همدان تاثیربسزایی در کاهش فوتی ها داشت.
صباغ بیان کرد: سال 96 تعداد فوتی ها ناشی از تصادفات درون شهری همدان 49 تن بود که سال قبل با کاهش 14 فوتی مواجه بودیم.
وی توسعه، تجهیز و نوسازی تجهیزات و زیرساخت های حمل و نقل درون شهری را از اولویت های اساسی شهرداری همدان دانست و گفت: افزایش روزانه خودروهای شخصی نیز می طلبد در راستای توسعه شهری، به مقوله حمل و نقل و رفع ترافیک اهتمام جدی شود.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.