علیمردان طالبیان روز یکشنبه در جلسه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرداری همدان افزود: در بررسی علل وقوع سیلاب در داخل شهر همدان، مشخص شده که بخشی از سیلاب ها مربوط به برگشت روان‌ آب‌ هایی است که از محدوده شهر وارد می‌شوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اضافه کرد: منابع طبیعی اعتبارات خوبی از صندوق توسعه ملی برای کارهای آبخیزداری و آبخوان ‌داری در اختیار دارد.
شهردار همدان نیز در این جلسه گفت: در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه و بحران احتمالی همه باید پای کار باشند.
عباس صوفی افزود: کاهش آسیب‌های سیلاب اخیر در همدان با همکاری همه دستگاه‌ها انجام شد.
وی با بیان اینکه در زمان بحران سیلاب همه دستگاه‌ها وارد میدان شدند، گفت: به دلیل همکاری همه و اعمال مدیریت مناسب از وقوع بحران در همدان جلوگیری به عمل آمد.
شهردار همدان خاطرنشان کرد: سیلاب اخیر نشان داد که مهار سیل تنها مربوط به شهرداری نمی‌شود و این تجربه نشان داد که در مواقع بحران همه باید پای کار باشند.
صوفی با اشاره به اینکه اگر در موقع بحران مدیریت صورت نمی‌گرفت همدان جزء شهرهایی بود که در برخی از مناطق آن آسیب به وجود می‌آمد، گفت: اثرات روانی فاجعه سیل لرستان تا سال‌ها گریبانگیر خانواده‌ها خواهد بود.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز در این نشست گفت: اقلیم شهر همدان تحت شرایط جوی متفاوت قرار دارد، که در همین راستا جمع‌آوری آب‌های سطحی بسیار با اهمیت است.
وحید علی ضمیر افزود: موضوع مشاور و جمع‌آوری آب‌های سطحی مدت‌ها در شهرستان‌ مطرح شده ولی جدی گرفته نشده بود.
وی با بیان اینکه از سال گذشته و قبل از بحران سیلاب این موضوع در دستور کار شهرداری قرار گرفت، عنوان کرد: اگر این طرح را در نقاط کوی شهید چمران و میدان امام حسین(ع) شروع نمی‌کردیم در سیلاب اخیر فاجعه در شهر به وجود می‌آمد.
علی‌ضمیر با بیان اینکه نقاط بحرانی و حادثه‌خیز شهر شناسایی شده است اظهار داشت: اولین طرح در زمینه آب‌های سطحی از میدان رسالت به میدان امام حسین(ع) با برآورد 130 میلیارد ریال در اولویت شهرداری قرار گرفت.
وی بیان کرد: طرح انتقال روان‌آب میدان شهید مدرس و بعثت را نیز در دست اقدام داریم.
گفتنی است، ایجاد سیل برگردان غربی همدان در دانشگاه بوعلی سینا و علوم پزشکی ابن سینا، ایجاد آبخیزداری بالادست محدوده بلوار ارم و جمع‌آوری آب‌های سطحی دستور جلسه این نشست بود.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.