معصومه پارچیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: یکی از مشکلات شهرستان بهار رها کردن پسماندهای عفونی با دیگر زباله ها بود.
وی اظهار داشت: پسماندهای عفونی تولیدی در بخش دولتی نظیر درمانگاه و مراکز بهداشتی در بیمارستان آیت الله بهاری بی خطر سازی سپس به محل دفن زباله در شهر همدان منتقل می شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار اضافه کرد: اما بخش خصوصی به علت هزینه بر بودن نقل و انتقال پسماندهای عفونی از بی خطر سازی خودداری می کرد.
پارچیان بیان کرد: بنابراین گزارش های از وجود سرنگ های خونی و پانسمان ها در سطل های زباله به محیط زیست اطلاع داده می شد؛ لوازمی که می توانست برای کارگران و پاکبانان شهرداری خطر آفرین باشد.
وی ادامه داد: پس از استقرار شرکت «عصر سلامت سبز الوند» فعال در امر امحا و بی خطر سازی زباله های عفونی در شهرستان بهار ، مقرر شد مراکز خصوصی، آزمایشگاه ها و مطب ها نسبت به انعقاد قرار داد با این شرکت اقدام کنند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار افزود: 16 مرکز خصوصی از 26 مرکز فعال در این شهرستان نسبت به انعقاد قرار داد اقدام کردند.
پارچیان اضافه کرد: بنابراین اخطار کتبی زیست محیطی به متصدیان 10 مطب و آزمایشگاه برای انعقاد قرار داد با این شرکت داده شد که در صورت تمرد از این دستور به مرجع قضایی معرفی می شدند.
وی بیان کرد: این مراکز نیز در مدت زمان تعیین شده توسط محیط زیست، نسبت به انعقاد قرارداد برای ساماندهی پسماندهای عفونی اقدام کردند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار یادآوری کرد: پیشتر مطب ها و آزمایشگاه های خصوصی با افراد فاقد صلاحیت برای امحای پسماندهای عفونی با رقم اندک قرار داد می بستند و مشخص نبود پیمانکار این زباله ها را کجا دفن می کند.
پارچیان اظهار داشت: میزان تولید پسماند عادی در شهر بهار 40 تن، صالح آباد 25 تن، لالجین 18 تن و مهاجران 10 تن در روز است.
وی افزود: همچنین میزان تولید پسماندهای ویژه شهرستان بهار شامل چهار تن پسماند عفونی و سه و نیم تن لوازم پزشکی تیز و برنده در سال است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.