نرگس نورالله زاه روز دوشنبه در جلسه اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان با محوریت بررسی منطقه خضر اظهار داشت: اولویت بندی در اجرای طرح بازآفرینی شهر همدان باید براساس تاثیرگذاری تحقق یابد و رویکرد ما عملی شدن مطالبه مردم و بهبود وضعیت مناطق سکونت آنها است.
وی اضافه کرد: توانمندسازی این مناطق باید ریشه یابی شود و رویکرد مشارکتی با شناخت و راهبردهای اصلی طرح نیز مدنظر قرار بگیرد.
رییس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست گفت: آسیب شناسی و ارایه گزارش راهکار اجرای طرح توسع مناطق بازآفرینی شهری نیاز به تدوین ضوابط کارشناسی برای حل مشکلات مناطق دارد.
سیدمسعود عسگریان اظهار داشت: این رویکرد چاره ساز نخواهد بود و برای این مناطق جدا از ضوابط طرح تفصیلی باید ضوابطی تدوین شود تا مشکلات عدیده آن مناطق را برطرف سازد.
وی بیان کرد: حل مشکلات مردم در مناطق بازآفرینی همچنان با ضوابط تفصیلی پیگیری می شود که این مهم شدنی نیست چرا که مناطق خاص هستند و نیاز به نگاه ویژه دارد.
عسگریان خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که مشاوران به فکر ضوابط پیشنهادی باشند تا در مراحل بالاتر نسبت به تصویب آن اقدام کنیم و بتوانیم مشکلات مطرح شده را حل کنیم.
وی معتقد است: مسئولان و دست اندرکاران عزم لازم را برای تهیه و اجرای ضوابط مختص مناطق بازآفرینی به شکل مدون، منطقی و همیشگی ندارند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.