علی بحیرایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اقدام در راستای کمک به ازدواج نیازمندان به ویژه جوانان زیر پوشش و تحکیم بنیان خانواده انجام شده است.
وی با بیان اینکه پرداخت کمک هزینه تامین جهیزیه و ازدواج به نیازمندان جامعه در راستای رفع مشکلات مالی فرزندان مددجوی در شرف ازدواج است، اظهار داشت: این کمک هزینه ها در قالب تامین جهیزیه مددجویی دختران زیر پوشش، هدیه ازدواج پسران مددجو و همچنین کمک به ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت این نهاد انجام می شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه تامین مخارج ازدواج و جهیزیه یکی از مهم ترین دغدغه های نیازمندان در شرف ازدواج محسوب می شود، عنوان کرد: کمیته امداد با حمایت و کمک خیران می تواند خدمات بهتری به این قشر از جامعه ارایه دهد و زمینه تشکیل زندگی مشترک این مددجویان را فراهم کند.
بحیرایی با اشاره به اینکه در سال گذشته 119 هدیه ازدواج به پسران جوان اهدا شد، اضافه کرد: این تعداد هدیه به ارزش یک میلیارد و 785 هزار ریال تهیه و به جوانان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر 134 نوعروس و نوداماد در استان، در نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج قرار دارند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از یک هزار و 500 فقره جهیزیه تامین و در اختیار نو عروسان قرار گیرد.
وی افزود: هزینه جهیزیه های پرداخت شده از طریق اعتبارات دولتی، طرح کوثر، متمم صدقات و درآمد از طرح های مبتنی بر نیاز تامین می شود.
بحیرایی تاکید کرد: امسال 60 میلیون ریال به ازای هر جهیزیه و 30 میلیون ریال برای هدیه زوج به افراد تحت پوشش پرداخت می شود که در مناطق محروم این مقدار 20 درصد بیشتر است.
بر اساس آخرین آمار نزدیک به 92 هزار تن از جمعیت استان همدان از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره می برند.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.