محمد طوماسی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بانک ملی 44واحد، کشاورزی 24 واحد، صادرات 11 واحد، تجارت 10، صنعت و معدن هشت واحد، رفاه 2واحد، ملت 2، توسعه تعاون 2 واحد و توسعه صادرات یک واحد، تملک کرده است.
وی اضافه کرد: در سیستم بانکی با استفاده از شیوه های مختلف از جمله مزایده، مذاکره و اجاره به شرط تملیک این واحدها واگذار می شود.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان با بیان اینکه 46 واحد آماده واگذاری است افزود: تعیین تکلیف املاک تملیکی کمک به سیستم بانکی استان است.
طوماسی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای نگهداری واحد، استهلاک و جریمه ها، هزینه زیاد به سیستم بانکی تحمیل می کند بنابراین واگذاری و فروش آنها کمک به سیستم بانکی است.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان با بیان اینکه مزایده بر اساس قیمت کارشناس رسمی یا مانده زمان تملیک کارخانجات تعیین می شود اضافه کرد: مشروط به اینکه متقاضی 30 درصد به عنوان پیش پرداخت، پرداخت کند در این صورت این واحد 2 ساله بدون سود واگذار می شود.
وی درباره روش مذاکره نیز گفت: پس از برگزاری سه دوره مزایده با یک کارشناسی در مقطع 6 ماهه، مشروط به نداشتن متقاضی، یا به شرط 20 درصد قیمت کارشناس رسمی یا مانده مصارف تملیکی و مابقی در 24 قسط بدون سود و دوران تنفس 6 ماهه واگذار می شود.
طوماسی بیان کرد: واگذاری به مالکان قبلی کارخانه با شرط پرداخت پنج درصد نقدی از مانده ملک تملیکی و الباقی به مدت پنج سال به نرخ مبادله ای صورت می گیرد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.