عباس قبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: دایره حقوقی اداره کل منابع طبیعی برای متخلفان پرونده تشکیل داده و آنرا برای رسیدگی به مرجع قضایی ارسال می کند.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: پیش از ورود عشایر به استان، تیم هایی در گلوگاه ها مستقر شده و از ورود عشایر بدون پروانه و مهمان جلوگیری می کند.
قبای اضافه کرد: عشایر دارای پروانه نیز باید به تناسب ظرفیت مراتع و تعداد پیش بینی شده، دام وارد سامانه ها کنند در غیر اینصورت با آنها برخورد می شود.
وی خاطر نشان کرد: بهمن ماه سال گذشته نیز کارکنان حوزه ترویج منابع طبیعی و امور عشایر با حضور مناطق قشلاقی نسبت به برگزاری کلاس های ترویجی، توجیه عشایر در زمینه آسیب چرای زودرس اقدام کردند.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: 11 هزار بهره بردار مجاز و عشایر دامدار مجاز به ورود به همدان هستند.
قبادی اضافه کرد: عشایر شامل ایلات ترکاشوند، ترک یارم طاقلو، جمهور و طوایف چون مگسه، خزایی و زوله هستند که از طریق ایل راه های سنتی و جاده های کوهستانی از 15 اردیبهشت وارد همدان شدند.
وی ادامه داد: عشایر در 53 سامانه این استان مستقر می شوند که بیشترین تعداد این سامانه ها در شهرستان های همدان و نهاوند قرار دارد و مساحت عرصه و سامانه های مجاز عشایر 70 هزار هکتار است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: با توجه به اینکه عشایر مجاز به وارد کردن 70 هزار واحد دامی هستند هنوز «شاخ شماری» برای بررسی رعایت این مولفه صورت نگرفته است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.