به گزارش ایرنا، سید حبیب اله موسوی بهار روز سه شنبه در آیین راه اندازی پویش ملی سنجش فشار خون اظهار داشت: پویش ملی سنجش فشار خون افراد بالای 30 سال با هدف ارتقای سلامت افراد جامعه صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: نیمی از مبتلایان به فشار خون از بیماری خود مطلع نیستند که با این سنجش ملی، آنها به این موضوع پی می برند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان ادامه داد: میزان شیوع بیماری های غیرواگیردار افزایش داشته و یکی از علل مرگ و میر خاموش فشارخون بالا است.
موسوی بهار عنوان کرد: سنجش اولیه استان ها موید وضعیت مطلوب استان همدان در زمینه فشار خون و قرار گرفتن در جمع استان های سبز است.
وی بیان کرد: این استان همچنین در کنترل صحیح فشار خون جزو استان های با رنگ قرمز است که در این زمینه وضعیت کمرنگ تر از سلامت فشارخون بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان یادآوری کرد: سال گذشته بیش از 90 هزار تن در کشور بر اثر فشار خون جان خود را از دست دادند در حالی که حداقل 80 سال زندگی برای هر انسانی پیش‌بینی می‌شود و این آمار برای ایرانیان 75 سال است.
وی با بیان اینکه پویش سنجش فشار خون از 27 اردیبهشت فعالیت خود را آغاز می کند گفت: در جریان برگزاری این طرح، باید راه های پیشگیری از ابتلا به فشار خون از جمله سبک زندگی سالم، توصیه به ورزش و دیگر مولفه ها به مبتلایان آموزش داده شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان تاکید کرد: همچنین لازم است آموزش عموم جامعه در راستای کاهش مصرف چربی، قند و نمک در دستور کار قرار گیرد.
موسوی بهار ادامه داد: استانداری، حوزه علمیه، شورای ائمه جماعات و دیگر دستگاه‌ها نیز می‌توانند با توجه به مناسبت های پیش رو اقدامات مناسبی در راستای تقویت این پویش داشته باشند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.