رشید حیدری مقدم روز سه شنبه در آیین راه‌اندازی کمپین ملی سنجش فشارخون بیان کرد: فعالیت پویش ملی کنترل فشار خون از 27 اردیبهشت آغاز و تا 15 تیر امسال ادامه دارد.
وی اضافه کرد: کنترل فشار خون یکی از اولویت های برنامه ششم توسعه کشور است چرا که طبق برآوردهای صورت گرفته یک چهارم مردم فشار خون دارند.
حیدری مقدم گفت: 50 درصد افراد مبتلا به فشار خون از ابتلا به این بیماری مطلع نیستند همچنین افراد مطلع نیز به نحوه درمان آگاهی ندارند.
وی ادامه داد: بنابراین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان علاوه بر کمک به درمان افراد مبتلا به فشار خون، نسبت به آموزش نیز اقدام می کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از رسانه ها، سمن ها و دیگر نهادهای مسئول خواست این مجموعه را در اجرای این طرح ملی و اثرگذار در کاهش مرگ و میر زودرس یاری دهند.
حیدری مقدم گفت: کاهش ابتلا به فشار خون در روند نزولی آمار مرگ و میر موثر است بنابراین هر اقدام مؤثر در این پویش می‌تواند به کاهش فوت در اثر بیماری‌های واگیردار که منشأ برخی از آنها فشارخون است کمک کند.
وی تاکید کرد: هزینه برای اجرای طرح پویش ملی فشار خون موجب کاهش هزینه‌های بخش درمان می شود با این توضیح که در امان ماندن 2 نفر از فشار خون معادل کاهش هزینه بیماران 10 تخت بیمارستانی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان یکی از ضرورت ها برای کاهش فشار خون را حذف نمکدان از سفره خانواده ها عنوان کرد.
وی گفت: این پویش در سه مرحله اجرایی شده که شامل مراجعه افراد به پایگاه های سلامت، مراکز درمانی و کلینیک‌ها و در نهایت از طریق سامانه ثبت پرسشگری کنترل است.
معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه ابن سینا همدان نیز گفت: نظام پزشکی و بخش خصوصی در اجرای این پویش همکاری دارند.
علی عطایی افزود: ستاد اجرایی جدول زمانبندی شده‌ای برای این کار پیش بینی کرده و دبیری این ستاد به معاونت بهداشتی استان محول شده است.
مدیر دفتر پرستاری دانشگاه ابن سینا همدان نیز بیان کرد: پرستاران همزمان با هفته سلامت در اداره ها حضور یافته و از کارکنان تست فشارخون گرفتند.
فاطمه شیرانی اضافه کرد: همزمان با هفته سلامت پنج هزار تن توسط دفتر پرستاری مورد سنجش فشار خون قرار گرفتند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.