به گزارش ایرنا سرهنگ سید جواد حسینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از مردم و خیران برای بازسازی و نوسازی منازل مسکونی مناطق سیل زده درخواست کمک و مشارکت داریم.
وی همچنین از مدیران عامل بانک ها و مدیران دستگاه های اجرایی درخواست کرد: برای ساخت مدارس در مناطق سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان کمک کنند.
سرهنگ حسینی ادامه داد: در راستای اجرای طرح جهاد همبستگی ملی، هر مسجد یک منزل مسکونی را در مناطق سیل زده می سازد که این طرح در شهرستان ملایر نیز در حال نهایی شدن است و هر کاسب یک قلم کالای اساسی را برای سیل زدگان تامین می کند.
وی با بیان اینکه سیل زدگان همچنان در تامین کالاهای اساسی نیاز به کمک دارند گفت: در سیل اخیر سپاه ناحیه ملایر در 6 مرحله و در قالب 12 کامیون، 15 میلیارد ریال به سیل زدگان استان های گلستان، لرستان و خوزستان کمک کرد.
فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه رتبه نخست استان را از نظر کمک به سیل زدگان داریم، اظهار داشت: همچنان کمک های نقدی و غیرنقدی مردم ملایر به سیل زدگان ادامه دارد و به زودی مرحله هفتم این کمک ها ارسال می شود.
سرهنگ حسینی همچنین به اجرای طرح اصلاح و هموارسازی جاده اصلی تویسرکان به همدان توسط بسیجیان این شهرستان در قالب اردوهای جهادی اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح و برداشتن گردنه ها، طول مسیر این محور از 55 کیلومتر به 20 کیلومتر کاهش پیدا می کند.
وی گفت: با هموار سازی این مسیر هفت روستا از توابع تویسرکان و ملایر همچون بادامک، علی آباد، عشاق، بابارود، زمان آباد و ینگی کند با کوتاهترین مسیر به هم وصل می شود که یک تحول بزرگ در حوزه ایمنی، امنیت و اقتصاد است.
فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اجرای طرح جهاد روشنایی بیان کرد: آزمونه (پایلوت) اجرای این طرح برای ایجاد انرژی خورشیدی در روستای علی آباد است که رایزنی ها و هماهنگی لازم با وزارت نیرو انجام و قرارداد بسته شده و منتظر تعیین زمین مورد نظر هستیم.
سرهنگ حسینی همچنین به فرا رسیدن سالروز بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت اشاره کرد و افزود: در این روز 166 گروه جهادی به صورت محله محور که در بستر مساجد است، شروع به فعالیت می کنند.
وی فعالیت پایگاه های مقاومت بسیج در عرصه های آموزشی، بهداشتی، عمرانی و فرهنگی، فعالیت پنج هزار و 766 نفر روز در گروه های جهادی به صورت محله محور و فعالیت بسیج جامعه پزشکی، مهندسان صنعت و پایگاه های مقاومت به صورت تخصصی و در راستای اعتلای طرح های بسیج را از دیگر اقدامات در این زمینه برشمرد.
سرهنگ حسینی با اشاره به طرح های اقتصاد مقاومتی سپاه ناحیه ملایر گفت: در این راستا تسهیلاتی به کارآفرینان طرح های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی واگذار شده است که بیشتر در حوزه کشاورزی و صنایع دستی با 22 طرح است.
وی اظهار داشت: در طرح «همگام با کشاورز» نیز قرار است طبق هماهنگی با جهاد کشاورزی ملایر 95 تن از مهندسان کشاورزی برای ارایه مشاوره به کشاورزان به سطح روستاهای این شهرستان اعزام شوند.
فرمانده سپاه ناحیه ملایر یادآور شد: در راستای اعتلای بسیج در صدد هستیم میز خدمت را در سطح شهرستان برپا کنیم و از مسئولان و مدیران دستگاه هایی دعوت می شود تا پاسخگویی مسایل و مشکلات مردم باشند.
سرهنگ حسینی همچنین به امضای تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ملایر برای اجرای طرح های عمرانی در مناطق محروم اشاره و بیان کرد: این طرح ها جزو طرح های عمرانی 1040 استان است که سهم ملایر 110 طرح عمرانی با محور آبرسانی و ایجاد اشتغال است.
سرهنگ حسینی گفت: 2 پایگاه فرهنگی در محله های شمس آباد و دریاچه کوثر ملایر در دست احداث داریم که هنوز نیمه کاره است و نیاز به کمک دستگاه های اجرایی داریم و امیدواریم امسال بتوانیم این 2 طرح را به اتمام برسانیم.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.