علیرضا مدرکیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: روزانه 20 هزار مراجعه به مراکز درمانی در شهر همدان صورت می گیرد که یکی از علل آن پایین بودن حق ویزیت در مراکز دولتی است.
وی اضافه کرد: طبق گزارش یکی از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر فرد در طول سال 9 نوبت به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می کند.
رییس سازمان نظام پزشکی همدان افزود: یک فرد برای کمر درد عادی و ساده درصدد معاینه توسط تمامی پزشکان ارتوپدی و متخصصان جراحی و اعصاب است که این فرایند خدمت رسانی به بیماران واقعی را مختل می کند.
مدرکیان بیان کرد: بسیاری از پزشکان متمایل به حضور زودهنگام در کنار خانواده هستند اما بار مراجعه زیاد این فرصت را از آنها سلب کرده و گاهی مواقع بیمار پزشک را تهدید به معاینه می کند.
وی ویزیت گروهی بیماران را نادرست دانست و اضافه کرد: بیش از پنج نشست با پزشکانی که ویزیت گروهی انجام می دادند برگزار شد که بسیاری از شکایت های این حوزه کاهش یافت.
رییس سازمان نظام پزشکی همدان ادامه داد: پزشکان فعال در حوزه زنان به واسطه زمان معاینه اقدام به ویزیت گروهی می کنند که با مستثنی شدن این پزشکان در زمینه ویزیت گروهی مقرر شد برای رفع این مشکل کابین هایی با عایق صوتی داخل مطلب پیش بینی کنند.
مدرکیان گفت: برخی از مردم اصرار به معاینه توسط پزشکان خاصی را دارند به عنوان مثال با وجود 30 پزشک متخصص زنان اما بانوان اصرار به معاینه توسط چند پزشک دارند.
وی اظهار داشت: این پزشکان به علت افزایش بار مراجعه، نوبت های 6 تا هشت ماه بعد را به مراجعه کنندگان می دهند در حالیکه اگر به صورت گروهی ویزیت نکنند مجبور به دادن نوبت های یک و نیم تا 2 سال به بیمار می شوند.
رییس سازمان نظام پزشکی همدان با انتقاد از بزرگنمایی نواقص و نقاط ضعف جامعه پزشکی و زیر ذره بین قرار دادن فعالیت این قشر، از جامعه رسانه ای خواست ذهنیت های منفی نسبت به پزشکان را رفع کنند.
مدرکیان با بیان اینکه منکر وجود ایراد، نقص ها و تخلف های در جامعه پزشکی نیستم بیان کرد: میزان افزایش حق ویزیت پزشکان بسیار کمتر از تورم و حتی درصد افزایش حقوق کارمندان است.
وی بیان کرد: پزشکان با این وجود بدون ایجاد وقفه ای در کار و فعالیت خود ، اعتراض ها را به نظام پزشکی منتقل کرده تا از طریق مقام های مسئول و از مجاری قانونی خواسته خود را پیگیری کنند.
رییس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: انتظار پزشکان افزایش حق ویزیت به اندازه درصد افزایش حقوق کارکنان بود که این انتظار محقق نشد و تنها 10 درصد حق ویزیت پزشکان افزایش یافت.
مدرکیان افزود: یک فرد باید 44 ساعت در هفته و 175 ساعت در ماه فعالیت کند اما برخی از پزشکان 300 ساعت در ماه آن هم کار سخت انجام می دهند.
وی اظهار داشت: برخی از بیمه ها از اردیبهشت سال گذشته مطالبات پزشکان را پرداخت نکرده اند و مطالبات معوق یکساله موجب شد برخی پزشکان قراداد خود با بیمه را لغو کنند.
رییس سازمان نظام پزشکی همدان اضافه کرد: با وجود رایزنی و مذاکره نظام پزشکی برای پرداخت بخشی از بدهی ها توسط بیمه، اما شرکت های بیمه گر هیچگونه همکاری نکرده و در باغ سبزی هم نشان نداند تا از لغو قرارداد پزشکان جلوگیری کنند.
مدرکیان گفت: یکی از مطالبات بیماران تسهیل در آمد و شد به مطب پزشکان است اما حتی ساختمان پزشکان پیش بینی شده از سوی شهرداری استاندارد لازم را ندارد.
وی اضافه کرد: از شهرداری خواستیم هنگام پیش بینی ساختمانی برای فعالیت پزشکان از نظام پزشکی مشورت بگیرد اما آنها نسبت به این موضوع توجهی نکردند.
رییس سازمان نظام پزشکی همدان بیان کرد: ساختمان پزشکان بدون سرویس بهداشتی است مگر می شود ساختمانی سرویس بهداشتی و آسانسور برانکارد بر نداشته باشد.
مدرکیان ادامه داد: بسیاری از ساختمان های پیش بینی شده برای پزشکان کاربری مسکونی دارند و حداقل شرایط برای فعالیت پزشک و آسودگی بیمار و مراجعه کننده در این ساختمان ها وجود ندارد.
2087/7526
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.