به گزارش ایرنا باب الله فتحی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان همدان افزود: قاچاق دام ضررهایی را متوجه مردم کرد که با مدیریت خوب جلوی این روند گرفته شد.
وی با تقدیر از زحمات شبکه دامپزشکی استان و شهرستان در تمهیدات لازم برای جلوگیری از قاچاق دام بیان کرد: باید با هماهنگی و تعامل با دیگر دستگاه های اجرایی شهرستان وضعیت سلامت دام ها، طیور و آبزیان را کنترل و بهبود بخشیم.
فرماندار ویژه ملایر با اشاره به بیماری های مشترک بین انسان و دام گفت: چنانچه کنترل و مراقبت های لازم صورت نگیرد، با تلفات جانی زیادی مواجه هستیم که این امر کار مجموعه دامپزشکی را دشوارتر می کند.
فتحی کار در این حوزه را بسیار حساس و مهم دانست و افزود: مسایل بهداشتی و مرتبط با تضمین سلامت مردم یکی از مهمترین مسایلی است که نمی ‌توان به‌ سادگی از کنار آن گذشت.
وی اظهار داشت: در همین رابطه و به منظور پیشبرد اهداف و اینکه این مجموعه با سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد، حمایت‌ های لازم را از این حوزه داریم.
مدیرکل دامپزشکی همدان نیز کنترل، نظارت و حفظ سلامت فرآورده‌های دامی و همچنین سلامت مصرف ‌کنندگان را از اولویت‌های اصلی شبکه دامپزشکی دانست و گفت: اقدامات ما در این حوزه ها جدی است.
محمودرضا رسولی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های دامپزشکی، خواستار تقویت این حوزه در سطح استان همدان شد و افزود: ملایر به عنوان دومین شهر بزرگ استان از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به کم هزینه بودن دامداری و مقرون به صرفه بودن نگهداری دام تاکید کرد: باید کمک کنیم تا دام‌ ها در شرایط خوب و سلامت بالا نگهداری و به مصرف ‌کننده تحویل داده شود.
رسولی ادامه داد: ملایر به عنوان یکی از شهرستان های ویژه استان، کار دامپزشکی آن نیز ویژه باشد.
رییس شبکه دامپزشکی ملایر نیز بیان کرد: سال گذشته یک‌ میلیون و 715 هزار و 36 راس دام در ملایر علیه بیماری‌ های مختلف واکسینه شدند.
علی قلی زاده سمپاشی‌ 16 هزار و 800 راس دام با 64 هزار متر مربع جایگاه دام را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: در مدت یاد شده 21 هزار 905 مورد تست سل و بروسلوز در این شهرستان انجام شد.
وی ادامه داد: سال گذشته بر 2 میلیون و 303 هزار و 395 قطعه جوجه گوشتی در ملایر نظارت و 23 هزار و 968 کیلو گرم مواد خام فاسد دامی در سطح شهرستان ضبط و معدوم شد.
رییس شبکه دامپزشکی ملایر همچنین پلمب40 واحد متخلف، معرفی 203 واحد به تعزیرات حکومتی و 16 واحد نیز به دادگاه اشاره کرد و اظهار داشت: امسال واکسیناسیون دام‌ ها علیه بیماری‌ ها در حال انجام است و تاکنون یک هزار و 70 راس سگ در مقابل بیماری هاری واکسینه شده اند.
قلی زاده یادآور شد: 9 هزار راس گاو نیز در مقابل بیماری لمپی اسکین و یکصد هزار راس گوسفند و 41 هزار راس گاو در مقابل تب برفکی واکسینه می ‌شوند.
وی گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان سه گروه ثابت و سایر نسبت به بازرسی مستمر از مراکز عرضه مواد خام دامی اقدام می کنند و بازدید از کشتارگاه ها نیز به صورت روزانه انجام می شود.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.