سید رمضان شجاعی کیاسری روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه گردهمایی مدیران کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری ها و سازمان های تابعه وزارت کشور در همدان، با تاکید بر اینکه رسانه ها مجاز نیستند از خط قرمزها عبور کنند، گفت: در شرایط امروز که کشور در جنگ اقتصادی قرار گرفته، آمریکا و مثلثی که رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عرب منطقه شکل داده اند فشار مضاعفی را نسبت به سالهای گذشته بر نظام جمهوری اسلامی وارد کرد.
وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در مقابله با دشمن پیروز خواهد شد، اظهار داشت: آنها در تدارک هستند برنامه هایی را عملیاتی و اجرایی کنند که نیاز به ابزار و وسیله دارد و ابزار آن ابزار سیاسی و اقتصادی است که در اختیار دارند.
رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور گفت: امروز در این جایگاه بخشی از ماموریت ها را ما به عنوان یکی از ابزارهای اطلاع رسانی نظام جمهوری اسلامی برعهده داریم و جنگی که آمریکا با جمهوری اسلامی شروع کرده جنگ اقتصادی است.
شجاعی کیاسری ادامه داد: در جنگ اقتصادی نیز اثر گذاری آن زودرس است و هم شبیه جنگ نظامی نیست چرا که در جنگ نظامی توپ و تانک و تفنگ وسط میدان است اما در حوزه اقتصاد، قدرت اقتصادی مطرح است.
وی با بیان اینکه رسانه ها، نمایندگان افکار عمومی بوده و باید پاسخگو باشند، ادامه داد: اما مشکل اینجا است که در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا تحرکات داخلی را در کشور رقم بزند و وارد جنگ نظامی نمی شود.
رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید برای امیدآفرینی تلاش کنند، تصریح کرد: تلاش بر این است که بنابر تاکیدات رهبر معظم انقلاب به تولیدات داخل توجه داشته باشیم و این نیز گاهی دستخوش بعضی از مسایل و مشکلات می شود که یکی از آنها ناکارآمدی و عدم کارکرد بعضی از سازمان ها و مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.
شجاعی کیاسری با اشاره به انتشار خبر گرانی بنزین از سوی دو خبرگزاری، گفت: برخی رسانه ها در یک جریان خاص به دنبال این هستند که برای دولت پاپوش درست کنند که یک مورد آن را دیروز داشتیم.
وی ادامه داد: خبر گران شدن بنزین کاری بود که 2 خبرگزاری آن را منتشر کردند و از روز گذشته همه مسئولان تلاش می کنند خبری را که دیروز کل کشور را به هم ریخته و صف های چند کیلومتری بنزین راه انداختند، درست کنند.
رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور خاطرنشان کرد: در این خصوص روز گذشته دادستان ورود و با این خبرگزاری ها برخورد کرد.
شجاعی کیاسری ادامه داد: در پایان سال انتخاباتی در پیش است که مشارکت مردم را نیاز داریم و باید رضایت عمومی را برای مردم کسب کنیم.
رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور ادامه داد: ماموریت سختی در پیش است چون دولت در چنین شرایطی، برخی تریبون ها را در اختیار ندارد و تعدادی از رسانه ها دولت را به چالش می کشند.
شجاعی کیاسری 'tj: مظلومیت دولت تدبیر و امید در این است که برخی رسانه ها اخباری را منتشر می کنند که مطلع نیستند که این نوع خبر رسانی تبعاتی دارد.
وی با بیان اینکه از این نوع حوادث و مسایل و موضوعات در آینده به دلیل نزدیکی به انتخابات و جریان های سیاسی که مقابل هم قرار می گیرند زیاد خواهیم داشت، افزود: مدیران روابط عمومی استانداری ها به عنوان مسئول اطلاع رسانی دولت موظف هستند که عملکرد دولت را اطلاع رسانی کنند.
وی اظهار داشت: اهمیت اطلاع رسانی در استانداری ها از این حیث که مسئولیت کار را به عهده دارند مسئولیت جدی است.
شجاعی کیاسری با تاکید بر فعال شدن شورای اطلاع رسانی استان ها اظهار داشت: همه مدیران سیاسی موظفند شورای اطلاع رسانی دولت را مدیریت کنند.
وی گفت: اطلاع رسانی و جریان سازی پس از آن دو مقوله مهمی است که مسئولان روابط عمومی باید به این مهم توجه کنند و افرادی را باید به عنوان روزنامه همراه داشته باشند و جریان سازی کنند.
رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با بیان اینکه جریان های مختلف سیاسی را همراه داشته باشید، تاکید کرد: اگر فضای سنگینی علیه دولت و یا استاندار به وجود آمد مسئولان روابط عمومی موظفند که ساماندهی کنند چرا که وقتی فضا علیه استاندار سنگین باشد نمی تواند فعالیت کند چون افکار عمومی را علیه او علم کرده اند.
شجاعی کیاسری تاکید کرد: امسال ضروری است که بسته رسانه ای را ایجاد کنید و شورای اطلاع رسانی این بسته را در استان تعریف کند.
وی خطاب به روابط عمومی استانداری ها اظهار داشت: نسبت به خبر و اطلاع رسانی حساسیت داشته باشید و آنچه مهم است و به عنوان وظیفه در دستور کار باشد.
شجاعی کیاسری افزود: زمینه های روان کردن فضای جامعه، اطلاع رسانی به موقع و تحقق شعار سال را باید فراهم کرد و در مسایل و موضوعات نگاه ویژه تری داشت.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.