بیتا روحی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این همایش با هدف افزایش آگاهی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در خصوص پیشگیری از بلایا با حضور 343 دانش آموز برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: ترویج مهارت‌ ها و توانایی ‌های جامع، جمع آوری اطلاعات، تفکر، بیان و ارتباط در کودکان و نوجوانان، بیان مسایل محله‌ای و پیشنهاد راه حل برای آن‌ها، ایجاد نظام همکاری و آمادگی برای مقابله با بلایا توسط ساکنان محلی با افزایش آگاهی آنها درباره پیشگیری از بلایا از دیگر اهداف این مسابقه بود که در مدارس شهر همدان توسط اداره مدیریت بحران شهرداری و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.
وی ادامه داد: در این مسابقه، دانش‌آموزان باید با کمک و همراهی خانواده‌ها با دقت در محله خود پیاده روی می‌کردند و کروکی‌ از محل سکونتشان تهیه کرده و انواع خطرات را در صورت مشاهده با علامت اختصاری شرح داده شده بر روی آن نشان می‌دادند.
رییس اداره و دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری همدان اضافه کرد: همچنین دانش‌آموزان باید نقاط خطرناک مورد نظر خود را با رنگ آبی و نقاط امن را با رنگ سبز و نقاط مورد علاقه را با رنگ قرمز بر روی کروکی مشخص می‌کردند.
روی ادامه داد: 27 مدرسه از مدارس شهر همدان و در مجموع 343 دانش‌آموز در مرحله اول مسابقه پایش شهری شرکت کردند.
گفتنی است داوران مسابقه پس از بررسی کروکی‌ها، 10 کروکی را به عنوان بهترین اثر برگزیده معرفی کردند.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.