علیرضا مدرکیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در حال حاضر برای تایید اولیه مطب توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی باید حداقل استانداردهای پیش بینی شده در چک لیست رعایت شود.
وی اضافه کرد: با این وجود حوزه سلامت دنبال تکریم بیماران و مراجعه کنندگان و خدمت رسانی بهتر به شهروندان با ارتقای کیفیت خدمات در مطب ها است.
رییس سازمان نظام پزشکی همدان ادامه داد: بنابراین دنبال کسب نظر مردم در زمینه مطب استاندارد از منظر آنها بوده تا این قبیل مطب ها برای کسب رضایت مردم و خدمت رسانی بهتر دایر شود.
مدرکیان بیان کرد: تمامی مطب ها حداقل استانداردهای لازم را دارند با این وجود دنبال افزایش سطح استانداردها هستیم.
وی اظهار داشت: باید درباره نحوه رتبه بندی مطب ها و شاخص های آن به یک جمع بندی و اتفاق نظر رسید و چک لیست خوب و قابل قبول برای مطب ها ارایه کرد
رییس سازمان نظام پزشکی همدان ادامه داد: پس از رتبه بندی باید امتیازهایی برای مطب هایی با استاندارد بالا و فراتر از انتظار که رضایتمندی مراجعه کنندگان زیاد است قایل شد.
مدرکیان گفت: در حال حاضر با وجود رتبه بندی نکردن مطب ها برخی از آنها کیفیت بهتری دارند و دنبال این هستیم که تمامی مطب ها شرایط خوب و مناسبی داشته باشند.
وی افزود: مرحله مقدماتی رتبه بندی مطب ها در حال اجرا است و در این راستا نشست هایی با حضور پزشکان برگزار شده است.
رییس سازمان نظام پزشکی همدان تاکید کرد: حق ویزیت کنونی پایین بوده بنابراین در صورت رتبه بندی مطب ها ، حق ویزیت از میزان کنونی کمتر نمی شود.
مدرکیان تاکید کرد: یکی از اشکال های نظام پرداخت در ایران این است که بیمار بابت ارزیابی پول پرداخت نمی کند بلکه تنها حق ویزیت را پرداخت می کند.
وی توضیح داد: حق ویزیت بیمار که معاینه او یک دقیقه طول می کشد با کسی که نیم ساعت کارش انجام می شود یکسان است یعنی برای ارزیابی پولی پرداخت نمی شود.
در حال حاضر 500 مطب در همدان فعال است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.