به گزارش ایرنا نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در بازدید از طرح جنگل کاری حوزه سد کلان ملایر بیان کرد: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید در راستای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی، جنگل ها، مراتع و اجرای طرح های آبخیزداری توجه ویژه ای داشته باشیم.
محمد کاظمی با اشاره به اجرای طرح جنگل کاری در حوزه سد کلان ملایر افزود: طبق تاکید معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، این طرح باید در سطح 200 هکتار دیگر توسعه یابد.
وی بر لزوم فعال شدن نهالستان ملایر تاکید کرد و افزود: این نهالستان ظرفیت بسیاری ویژه ای در تولید نهال استان همدان دارد که از نظر قانون قابل واگذاری نیست و باید فعال باشد و تولید نهال آن برای توزیع در سایر استان ها و شهرهای همجوار توسعه یابد.
نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم حفظ منابع طبیعی را یک وظیفه ملی و قانونی دانست و تاکید کرد: در عرصه منابع ملی باید به وظیفه قانونی خود عمل کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان نیز حفاظت از عرصه‌های ملی، اجرای طرح بوم سازگان جنگل های زاگرس و توسعه طرح های آبخیزداری را از اولویت منابع طبیعی استان در سال جاری برشمرد.
اسفندیار خزایی گفت: در این راستا برای اجرای طرح بوم سازگان جنگل، توسعه اراضی جنگی و ذخیره گاه جنگلی 40 هزار هکتار را در برنامه استان داریم.
وی وسعت منابع طبیعی استان همدان را 905 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان 822 هزار هکتار مرتع و 40 هزار و 176 هکتار جنگل، اراضی جنگلی، ذخیره گاه جنگلی و جنگل کاری حاشیه جاده ها است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر نیز بیان کرد: اواخر سال گذشته 25 هکتار جنگل کاری در حوزه سد کلان ملایر اجرا شد.
گودرز قیاسوند ادامه داد: مقرر شد 200 هکتار دیگر نیز طرح جنگل کاری در این شهرستان اجرا شود که در دستور کار قرار می گیرد.
وی با اشاره به اجرای 2 طرح آبخیزداری در طجرعلوی با هفت میلیارد و 540 میلیون ریال و حوزه سد کلان با هشت میلیارد و 520 میلیون ریال اعتبار گفت: از محل این اعتبار طرح هایی در حوزه آبخیزداری، مرتع و جنگل در حوزه سد کلان ملایر اجرا شد.
قیاسوند کاشت هشت هزار اصله نهال گونه های جنگی و 200 هکتار کپه کاری در حوزه سد کلان ملایر اشاره کرد و افزود: سال گذشته یک هزار مترمکعب بندهای رسوبی و خشکه چین و یک هزار و 400 متر بندهای بتنی و 39 هزار عملیات اطفای حریق اجرا شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان ملایر دارای 171 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی است که از این میزان چهار هزار و 883 هکتار آن جنگلی و 667 هکتار جنگل دست کاشت است و 167 هکتار هم ذخیره گاه جنگلی دارد.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.