به گزارش ایرنا، سید حبیب اله موسوی بهار روز شنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه سلامت اظهار داشت: با توجه به گسترش زندگی ماشینی، تحرک و ورزش افراد بیش از گذشته ضروری است.
وی اجرای طرح های عمرانی در راستای تشویق شهروندان به ورزش و پیاده روی را کار ارزنده ای دانست و پیاده روی روزانه را یکی از ملزومات زندگی مدرن برشمرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان افزود: پیاده راه سازی توسط شهرداری همدان زمینه ای برای پیاده روی شهروندان با حضور در این معابر شده است.
وی بیان کرد: ترویج دوچرخه سواری و فراهم کردن بستر آن نیز از جمله مسائلی است که شهرداری می تواند با فراهم کردن زیرساخت های آن زمینه تحرک شهروندان را فراهم آورد.
موسوی بهار مهمترین رویکرد نظام سلامت کشور را پرونده سلامت الکترونیک و نظام ارجاع دانست و این 2 مولفه را به عنوان اولویت اصلی دانشگاه ابن سینا در سال جاری مطرح کرد.
وی بیان کرد: پس از این، خدمات درمانی و بهداشتی شامل ویزیت عمومی، تخصصی و خدماتی نظیر آزمایشگاه، فیزیوتراپی و دیگر مولفه ها تنها از طریق نظام ارجاع صورت می گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان توضیح داد: در این رویکرد فرد بیمار با مراجعه به مراکز بهداشتی ویزیت شده و در صورت ضرورت، پزشک وی را برای انجام دریافت دیگر خدمات بهداشتی و پزشکی به اماکن مربوطه معرفی می کند.
موسوی بهار گفت: چنانچه فردی خارج از نظام ارجاع برای دریافت خدمات پزشکی اقدام کند مشمول بیمه نشده و تمامی خدمات به صورت آزاد با وی محاسبه می شود.
وی با بیان اهمیت برنامه ریزی برای کاستن مراجعه های غیرضروری افزود: با همکاری های صورت گرفته شاهد کاهش هزینه های هنگفت بخش درمان و تزریق سلامت در بدنه جامعه خواهیم بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان ادامه داد: کشور ایران از منظر پزشکی رشد قابل توجهی داشته است و هم اینک بیشتر کشورها هم به خدمات و علم پزشکان این کشور نیازمند هستند.
موسوی بهار ادامه داد: اگر فضای مناسب برای فروش علم فراهم شود به طور حتم توان ارائه خدمات به هزاران تن در این فضا وجود دارد.
وی همچنین افزود: رشته های حوزه پیراپزشکی، توانبخشی، پرستاری و پزشکی در کشور پیشرفت قابل توجهی داشته است بنابراین باید در این حوزه ها نیز به تربیت دانشجو و فروش علم پرداخت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان اظهار داشت: دانشگاه ابن سینا همدان از چند سال پیش در راستای شعارهای اقتصاد مقاومتی اقداماتی از جمله تقویت گردشگری سلامت داشته چرا که تقویت این حوزه تاثیر بسزایی در افزایش ارزش افزوده دارد.
موسوی بهار خاطرنشان کرد: فروش علم و جذب دانشجویان خارجی، در افزایش ضریب امنیت و نفوذ در دیگر کشورهای تاثیر دارد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.